09/01/2008

Prensa 9/01/08


La Voz de Galicia

O hospital reforza as urxencias ante a avalancha de pacientes
Súmanse cinco camas, ademais dunha enfermeira e un auxiliar en cada quenda


Autor:
La Voz
Data de publicación:
9/1/2008

Tanto os centros de saúde da comarca como os servizos de urxencias do Hospital do Salnés seguen colapsados pola cantidade de pacientes que precisan asistencia estes días, sobre todo por mor da gripe, pero tamén por falta de persoal. No caso do centro hospitalario, séguense rexistrando marcas de pacientes diarios. O día de máis actividade foi o pasado 26 de decembro, con 154 urxencias, pero houbo máis xornadas co centro a piques de colapsarse. A semana pasada houbo unha media de 125 persoas ao día, das que 27 eran menores. O maior pico rexistrouse o día 4, con 152 consultas. A tarde e noite do luns foi de novo complicada, e ata houbo momentos de tensión entre os pacientes que manifestaron o seu malestar porque levaban horas esperando.
A dirección do centro, ante esta situación cada vez máis frecuente, viuse na obrigación de tomar medidas e ampliar o servizo. Así, a partir de agora, cada quenda de traballo contará cun reforzo de dúas persoas, unha enfermeira e un auxiliar. Ademais, na noite do luns estreouse o servizo complementario de camas que permite atender ás persoas que están esperando por unha libre en planta. As novas cinco camas habilitáronse nunha parte do ximnasio que non se estaba utilizando. Catro pacientes estreáronas de noite, e pola mañá pasaron xa a planta ocupando as prazas libres que deixaron varios ingresados.
Prioridade
Algúns pacientes que esperaban atención médica na tarde do luns, e que aos poucos ían perdendo a paciencia polas horas que levaban no centro, enfadáronse aínda máis ao comprobar que outros que chegaban máis tarde pasaban antes. Por iso o director do centro, Pedro Adoitar, quixo aclarar que a atención en urxencias non depende tanto da orde de chegada como da gravidade do paciente. O funcionamento réxese por un sistema de triaje, denominación que se dá ao conxunto de procedementos asistenciais que determinan a urxencia da atención que cada paciente debe recibir. Segundo Adoitar, «todas as persoas que chegan a urxencias pasan por esta clasificación para determinar a gravidade dás súas doenzas e establecer un protocolo de actuación. Isto é ou que fai que persoas que levan tempo esperando a ser atendidas, vexan pasar antes a outras que acaban de chegar». Só así se garante que as verdadeiras urxencias sexan atendidas de forma prioritaria, xa que non é o mesmo que o paciente chegue con gripe a que o faga cunha insuficiencia cardíaca.
O centro fai un novo chamamento á poboación para que non acudan de forma indiscriminada ao hospital e fagan uso dos servizos de primaria nos casos menos urxentes.
http://www.lavozdegalicia.es/arousa/2008/01/09/0003_6463576.htm?idioma=galego



Diario de ARousa


El Hospital do Salnés registró en las últimas jornadas una media diaria de 125 entradas en el área de Urgencias, circunstancia que ha provocado una saturación en el servicio que no parece que vaya a mejorar en los próximos días. Esta cifra supone un importante incremento con respecto a los índices alcanzados el año pasado, en el que la media de consultas se situó en 92 durante los once primeros meses, mientras que desde diciembre aumentó hasta las 121, situación que ha provocado largas esperas y momentos de tensión entre los pacientes. Para evitarlo, la dirección del centro recomienda a los enfermos leves que acudan a los PAC y recuerda que en Urgencias tienen prioridad los casos más graves.

M.G. > VILAGARCíA El servicio de Urgencias del Hospital vive una situación constante de saturación desde la semana pas




La situación de saturación del servicio de Urgencias del Hospital do Salnés se ha convertido en la tónica habitual en las últimas semanas, en las que el personal del centro se ha visto desbordado por la carga de trabajo y los traslados de pacientes a Pontevedra han sido constantes por la falta de espacio. La media de 125 entradas diarias registrada en los últimos días supone un incremento importante con respecto a la cifra de actividad en los primeros once meses del pasado año, en los que las urgencias diarias se situaron en 92.

El Hospital Comarcal do Salnés registra en estas jornadas picos históricos de entradas que rozaron el mayor índice de la historia del centro de Ande registrado el pasado 26 de diciembre con 154 consultas en el área de Urgencias. El 4 de enero se produjo el mayor volumen de pacientes de este año con 152 entradas y desde entonces se mantiene una media de 125 cada día, lo que ha provocado importantes esperas, así como el traslado de pacientes al centro de A Merced y que se doblen todos los boxes de Urgencias.

Evolución > En la jornada del lunes el número de entradas en el servicio fue de 124 y desde el Hospital do Salnés vaticinan que esta situación se mantendrá durante algunos días más.

Según los datos que maneja el centro comarcal, hasta el 30 de noviembre la media diaria de consultas en Urgencias fue de 92, cifra que se incrementó notablemente con la llegada de diciembre, mes en el que esta cifra se incrementó hasta las 121 entradas cada día. La valoración que se hace desde el Hospital es que la situación no va a mejorar en los próximos días, por lo que la media probablemente se incremente a lo largo de este mes de enero. La semana pasada ya se colocó en 125, por lo que los responsables del centro repiten su llamamiento a la población para que acuda a los PAC o al médico de cabecera para problemas relacionados con los procesos gripales y eviten, en lo posible, acudir al hospital.

La saturación en el servicio de Urgencias del centro hospitalario comarcal tiene mucho que ver con la masiva afluencia de pacientes aquejados de dolencias leves relacionadas con procesos gripales, circunstancia que, sumada a la escasez de personal para atender a todos los pacientes, provoca horas de espera. Esta situación genera molestias y malestar entre las personas que permanecen a la espera de ser atendidas.

REDACCIóN > VILAGARCíA


Para evitarlo, los responsables del Hospital do Salnés instan a los enfermos menos graves a que acudan a su médico de cabecera o a los Puntos de Atención Continuada en lugar de al centro de Ande.

Asimismo, explican, ante las quejas de pacientes que veían cómo personas que habían llegado más tarde eran atendidas antes, que el Hospital cuenta con un sistema que rige el funcionamiento de Urgencias y que garantiza que los casos más graves se prioricen sobre otros más leves. El denominado sistema de triaje consiste en una serie de procedimientos asistenciales que permiten determinar la urgencia de la atención que requiere cada paciente.
http://www.diariodearousa.com/servlet/ContentServer?pagename=OpenMarket/Xcelerate/Render&inifile=futuretense.ini&c=Page&cid=991216270656&seccionnav=1048586708964&edicionnav=1028218396353&argtabla=CSISecNotIdiomas&opcionsel=noticias

Faro de Vigo


O Salnés abre el área de preingresos para las urgencias de hospitalización

VOTE ESTA NOTICIA



El servicio de urgencias del Hospital do Salnés. / j.l.oubiña


MULTIMEDIA
Fotos de la noticia
M.G. / VILAGARCÍA El Hospital Comarcal do Salnés ha tenido que recurrir en la madrugada de ayer al área de preingresos, creada recientemente con el fin de atender las urgencias de hospitalización mientras no hay camas disponibles en planta. A las doce y media de la noche se ponía en marcha este nuevo espacio con cuatro pacientes que, a última hora de la mañana de ayer ya estaban ubicados en sus respectivas áreas de hospitalización, tras recibir el alta varios pacientes que estaban ingresados.
El nuevo servicio de preingresos depende de Urgencias, departamento que ha sido reforzado con una enfermera y una auxiliar más por turno.
El funcionamiento de Urgencias del Hospital do Salnés se rige por el sistema de triaje, que es como se denomina al conjunto de procedimientos asistenciales que se realizan sobre la persona que llega a este servicio y que determinan la urgencia de la atención que debe recibir.
Según el director del Hospital do Salnés, Pedro Soler, "todas las personas que llegan a Urgencias pasan por esta clasificación para determinar la gravedad de sus dolencias y establecer un protocolo de actuación. Esto es lo que hace que personas que llevan tiempo esperando ser atendidas vean antes pasar a otras que acaban de llegar".
Este sistema de triaje garantiza que las verdaderas urgencias sean atendidas de forma prioritaria. De esta forma se lleva a cabo la atención inmediata de las urgencias más graves, obligando a esperar a los más leves que, en muchos casos, deberían acudir a las urgencias de Atención Primaria (PAC) o a sus médicos de cabecera para recibir su diagnóstico y no al Hospital do Salnés.
De nuevo la dirección del centro hospitalario comarcal hace un llamamiento a la población para que no acuda indiscriminadamente al hospital y haga uso de los servicios de Atención Primara para los casos más graves.
El pasado lunes se atendieron 124 consultas, en tanto que la semana del 31 de diciembre al 6 de enero la media fue de 125 personas al día, con un total de 27 niños. El mayor pico se produjo el día 4 con 152 consultas rozando el máximo histórico alcanzando el 26 de diciembre con 154 urgencias.

http://www.farodevigo.es/secciones/noticia.jsp?pRef=3228_17_191327__Arousa-Salnes-abre-area-preingresos-para-urgencias-hospitalizacion


Un problema que afecta a todo o sistema sanitario como asi o podemos ler en distintos recortes de prensa deste día:
Sen camas libres nas urxencias do Hospital Xeral de Lugo

La Voz de Galicia
Os cadros víricos que presenta a gripe este ano están provocando unha «importante» presión asistencial nos servizos de urxencias do Hospital Xeral de Lugo, que se atopa sen camas libres, segundo recoñeceu a EFE o seu director-xerente, Miguel Ángel Fernández.
Esta mesma mañá atopábanse pendentes de ingreso en planta 6 pacientes, pese o cal é unha cifra que está lonxe de situacións que se viviron días atrás con 18 e 19 pacientes en espera para ser trasladados a unha habitación.
Nestes momentos non hai camas libres como consecuencia de que nos poucos días que van do mes de xaneiro atendéronse un 15% máis de urxencias que o ano pasado. O pico aínda é máis importante nas urxencias pediátricas, onde o incremento supón un 30% máis que na mesma etapa de xaneiro do ano anterior.
«A afluencia a urxencias está sendo importante», resumiu o director xerente, quen tamén recoñeceu que a gripe este ano estase presentando con «cadros moi serios». «Outros anos pasou máis lixeira», recordou.
Con todo, Fernández asegura que os servizos hospitalarios están atendendo «a todo o mundo» e no «día a día vanse liquidando os problemas como non podía ser doutra forma», resumiu
http://www.lavozdegalicia.es/galicia/2008/01/09/00031199870106833957446.htm?idioma=galego

A presión de urxencias diminúe no Clínico, pero onte había ata 54 enfermos pendentes de cama

O servizo de Urxencias do Hospital Clínico tivo onte unha xornada con menos presión asistencial que o luns. Diminuíu a demanda, pero aínda así se alcanzou o medio centenar de enfermos pendentes dunha cama para poder ingresar: ás oito da mañá había 48, incrementáronse ata 54 nas tres horas seguintes, e despois comezaron a diminuír a medida que se daban altas nas diferentes plantas e quedaba espazo libre para novos internamentos.
Entra as oito da mañá e as seis da tarde requiriron asistencia a través da porta de urxencias 273 persoas, entre adultos, menores de 14 anos e mulleres que esixían atención obstétrica. A cifra supuña un centenar menos que o luns no mesmo período.
O luns atendéronse en total 550 urxencias no Clínico, segundo datos do propio hospital: 455 de persoas adultas, 68 pediátricas e 27 obstétricas.
A falta de coñecer o dato das asistidas no PAC, onde a media adoita situarse ao redor de 140 os días laborais, é probable que a suma de ambos os centros supuxese unha nova marca de urxencias atendidas nun só día pola sanidade pública da cidade. O máximo ata agora estableceuse o 19 de novembro último, día en que entre o Clínico e o PAC sumaron 653 urxencias, e cando 63 persoas estiveron en espera de cama para ingresar, 3 menos que antonte.
A situación de onte era tamén de demanda por problemas de saúde serios, sobre todo das especialidades de Pneumoloxía e Medicamento Interno. A sala de preingresos mantíñase chea, polo que os pacientes que estaban en padiolas, pendentes de que queda unha cama libre onde internarlles, empezaron a acumularse ás dez da noite do luns e continuaron ata cerca do mediodía, en que comezou a despexarse a zona. De todos os xeitos, houbo menos demora na atención que o luns e foron tamén menos as persoas que tiveron que esperar.
«Almacén de enfermos»
A médica de urxencias Fátima Nercellas, representante da Xunta de Persoal, manifesta que «nalgúns momentos urxencias parecíase a un almacén de enfermos pendentes de ingreso». Deuse algún caso de demora de días ata que se atopou unha cama dispoñible.
Nercellas considera que a situación comezará a mellorar a próxima semana, cando se incorpore todo o persoal que goza de días de descanso, o que permitirá pór en funcionamento máis camas, que estes días permaneceron pechadas.
«Se se usase ben todo o espazo dispoñible no hospital xeral de Conxo e abrísese todo o Gil Casares non ocorrerían os problemas destes últimos días. Pola experiencia doutros anos sábese que espazos que esta semana permaneceron pechados teñen que estar dispoñibles en xaneiro, febreiro e marzo, pola maior demanda que hai nestes meses de pacientes crónicos descompensados e outros problemas que requiren máis ingresos que noutras épocas do ano. Se se dá descanso ao persoal que ten dereito a el, habería que buscar outros recursos para afrontar unha situación previsible. Estes días non pode negarse de que houbo en parte imprevisión», afirma esta especialista.

http://www.lavozdegalicia.es/santiago/2008/01/09/0003_6463979.htm?idioma=galego

2 comentários:

Anônimo disse...

El "área de preingresos", se abrió sin carro de paradas, sin medicación, sin material, totalmente a salto de mata.

Anônimo disse...

Me imagino que por lo menos, toma de O2 y de aspiración tendrían ¿no?