04/11/2007

O persoal de cita previa denuncia precariedade e discriminación na súa labor profesional.


LA VOZ DE GALICIA

O persoal de cita previa do hospital denuncia a precariedade e discriminación no seu traballo
Soportan as queixas dos usuarios e gañan a metade que os doutros centros

Autor:
Susana Luaña
Data de publicación:
4/11/2007


Son o parapeto de todas as denuncias dos pacientes afectados pola falta de médicos, as listas de espera e os continuos cambios de consulta, cando eles non teñen responsabilidade algunha na xestión hospitalaria, e fano por 600 euros ao mes contando pagas extras e traballando ata os domingos. O persoal de cita previa e do servizo de información do Hospital do Salnés non pode máis, e onte denunciárono a través de CC.OO., o sindicato maioritario en Eulen, a subcontrata á que pertencen.
Esixen mellores condicións de traballo e un soldo digno ao que non teñen dereito por pertencer a unha empresa privada. «os do Sergas cobran o dobre que nós por facer o mesmo traballo», denunciaban onte. Nin sequera o proceso de integración da fundación sanitaria no Servizo Galego de Saúde aliviará a súa situación, xa que este departamento queda á marxe e seguirá en mans dunha empresa privada.

O hospital debería sacar a concurso outra vez o servizo, o que permitiría ás oito traballadoras de cita previa renegociar as súas condicións de traballo, pero o centro hospitalario optou por renovar o convenio coa mesma empresa por un ano máis, prorrogable ata catro, e nas mesmas condicións.

Aínda que hai outros servizos externos con problemas, polo menos os demais teñen un bo convenio que os ampara. O de cita previa réxese polo do servizo de auxiliares de aeroportos.


FARO DE VIGO

O Hospital do Salnés presta en precario os servizos de cita previa e información

M. GONZÁLEZ / VILAGARCÍA

O Hospital Comarcal do Salnés é o único de Galicia que dispón dos servizos de cita previa e información privatizados e sen capacidade para xestionar axendas, o que some nun maior caos aos traballadores que se encargan destas prestacións que teñen unha relación moi directa co público.

O persoal da empresa adxudicataria do servizo, Eulen, decidiu denunciar o problema dada a situación de crise na que se atopan tanto laboral, salarial como de risco psico-social.

Os oito traballadores que están nas áreas de cita previa e información, compareceron onte co asesor sindical de Comisións Obreiras, Ramón Bo Piñeiro, para denunciar as presións a que son sometidos, especialmente por mor dos problemas nas axendas dalgunhas especialidades e tamén como consecuencia da reclamación dunha equiparación salarial co persoal de servizos xerais, PSX, que presta os mesmos servizos no Sergas.

O servizo de cita previa non ten potestade para abrir novas axendas de consultas e só se limita a recibir as ordes que se imparten desde o Hospital do Salnés á empresa adxudicataria desta prestación. Deuse o caso de cambiar a cita dun mesmo paciente seis veces, e nalgunha ocasión ter que chamar ao usuario dúas horas antes da consulta. O malestar dos beneficiarios do Sergas por este tratamento caótico é expresado aos traballadores de Cita previa quen non só non son responsables da situación senón que tampouco teñen nas súas mans a posibilidade de ofrecer solucións alternativas.

Os traballadores denuncian que a empresa presiónaos para evitar que indiquen aos usuarios que se non están conformes presente unha reclamación por escrito. É máis, expón que as reclamacións aténdense a través do Servizo de Atención ao Paciente, que si é do Hospital do Salnés e que só opera na quenda de mañá, en tanto que Cita previa atende ao público en horario de mañá e tarde.

Se coas axendas de ginecología xa había numerosas queixas por parte dos pacientes, a maior crise produciuse este ano cos problemas xurdidos en oftalmoloxía (en que estiveron dous especialistas de baixa e ao terceiro non se lle renovou o contrato) e en cardiología. Esta última consulta depende do Complexo Hospitalario de Pontevedra que rexistrou a baixa de varios dos seus profesionais polo que suspendeu de forma provisional as consultas no Hospital do Salnés.

Os usuarios do centro hospitalario comarcal descoñecen a mecánica do servizo de cita previa e mostran a súa estrañeza cando lles informan que non lles poden cambiar a data da consulta, ou ao recibir reiteradas chamadas de rectificación do día da consulta e tratan aos traballadores do servizo coma se fosen os responsable da desorganización do hospital.

O problema, dejos de solucionarse coa anunciada desaparición da fundación sanitaria do Hospital do Salnés e coa integración do persoal no Sergas, continuará para estes traballadores dos servizos de Cita previa e información porque son persoal alleo ao centro hospitalario comarcal.

A pesar das xestións realizadas polo sindicato Comisións Obreiras ante a dirección do Hospital do Salnés e ante a empresa responsable do servizo, non se conseguiu unha mellora para estes traballadores, recibindo como única información que a Fundación sanitaria decidiu renovar o contrato polo menos por un ano máis.


DIARIO DE AROUSA

Os traballadores de cita previa e información solicitan a súa equiparación aos do Sergas

Os traballadores do servizo de cita previa e información do Hospital do Salnés denuncian as precarias condicións nas que ven obrigados a traballar, situación que se viu agravada nos últimos tempos porque, segundo denuncian, o centro é incapaz de cubrir as citas.

Ante o mal funcionamento do servizo de cita previa (déronse casos de ata seis cambios dunha cita) os traballadores queren, en primeiro lugar, deixar claro que non petenecen ao persoal do Hospital do Salnés, senón que o servizo está externalizado, polo que non teñen marxe de manobra nin capacidade para abrir axendas ou xestionar o servizo con independencia e autonomía. "A súa función é dar citas cumprindo as ordes dá dirección do centro", sinalou Ramón Bo, de Comisións Obreiras, polo que non pode responsabilizárselles de que non se concedan citas pola falta de médicos ou que estas se cambien.

Os traballadores decidiron pór isto en coñecemento da opinión pública, xa que é a eles a quen se dirixen as queixas (en moitos casos xustificadas, recoñecen) dos pacientes, cando non poden facer nada para solucionar o problema. Segundo indicaba Ramón Bo, "ou Hospital é incapaz de cubrir as citas dadas en prazos e formas, polo que a repulsión e enfado dous usuarios "cómenlla" vos traballadores", o cal, apuntaban, agrava o risco psico-social que padecen os traballadores e repercute nos seus, xa de seu, precarias condicións laborais, algo que denuncian desde que, fai un ano, Eulen convertésese en adxudicataria do servizo nun concurso público. A concesión do servizo era por un ano ampliable e, segundo puideron saber os traballadores, a prórroga xa foi aprobada cunhas condicións "que non pódense soportar".

Entre as "precarias condicións laborais" ás que se refiren destacan, ademais do risco psico-social e as limitacións mencionadas, o soldo, que a duras penas alcanza o salario mínimo coas pagas extras incluídas. Consideran que o soldo non se corresponde coas responsabilidades que deben asumir e denuncian que "en períodos de baixa, queda na metade". Por iso solicitan "a equiparación de convenio e condicións de traballo ás do persoal do Sergas".

Reunións > Nos últimos días os traballadores mantiveron varias reunións tanto coa dirección do Hospital Comarcal como coa da empresa adxudicataria do servizo, Eulen, nas que expuxeron esta posibilidade.

Mentres Eulen comprometeuse a estudar este extremo, a xerencia do Hospital remitiulles ao Patronado, encabezado polo secretario xeral do Sergas, quen, consideran, ten "marxe económica para abrir unha negociación que poña fin ao conflito". Os traballadores expuxeron a posibilidade de que se publique un novo concurso por unha cantidade superior aos 163.875 euros actuais, o que permitiría subir os soldos aos empregados do servizo, e ata deixar o mans do organismo galego de arbitraxe estipular o concurso económico.

En calquera caso, esixen solucións urxentes, xa que "este servizo nin sequera conta cun convenio de referencia".

2 comentários:

Anônimo disse...

pero si en la entrada anterior a ésta,el director médico del hospital dice que todo va bien, que las esperas sn cortísimas, excepto en las consultas del CHOP, entonces ¿por qué se enfadan los pacientes?.
Los errores son en su mayoría el servicio de admissión, no de cita previa, y además admisión es atención al paciente, así que meparece vergonzo que les cierren a las trabajadoras de una subcontrata la puerta de salida de enviarlos a antención al cliente u ofrecer la hoja de reclamaciones. El qu se ha equivocado que lo arregle y que no pongan a estas trabajadoras de escudos humanos, que de la cara lhospital.

Anônimo disse...

Son traballadores como os demais. Vilagarcía está convosco.
ANIMO