07/03/2008

Prensa 7/03/08

La Voz de Galicia

As urxencias aumentaron un 5% o ano pasado no Hospital do Salnés
Máis de trescentas persoas foron derivadas a outros centros sanitarios por falta de espazo no de Rubiáns


Autor:
Susana Luaña
Data de publicación:
7/3/2008

O servizo de urxencias do Hospital do Salnés atendeu o ano pasado a 37.877 persoas, un 5% máis que no ano anterior. Segundo de desprende do balance de actividade que deu a coñecer onte o centro sanitario, case dous mil pacientes máis que o ano anterior fixeron uso do servizo de urxencias hospitalarias, e non todas da comarca, senón que houbo case un milleiro pertencente á de Pontevedra e 2.174 procedentes doutras zonas.
Con todo, o número de ingresos hospitalarios procedentes da área de urxencias baixou un 1% con respecto ao ano pasado. A dirección do centro entende, con este dato, que cada vez é maior o número de persoas que acoden ao hospital con doenzas leves. Confírmao, ademais, o feito de que só o 16,4% pasou antes polos puntos de atención continuada. Os 32.000 restantes foron directamente ao hospital, sen consultar antes co seu médico de cabeceira nin cos médicos de urxencias dos centros de saúde.
Foi nos meses de decembro e xaneiro, cando se rexistraron os maiores picos de demanda no hospital, cando desde o Servizo Galego de Saúde fíxose un chamamento á poboación para que, antes de acudir ás urxencias hospitalarias, fose aos centros de saúde, evitando así o colapso dos hospitais, onde ademais, a área de urxencias resérvase para doenzas de carácter grave.
O balance presentado polo centro de Rubiáns fai referencia tamén aos traslados que, desde este centro, realizáronse a outros hospitais de referencia. Pola gravidade das súas lesións foron enviados a centros especializados 1.112 pacientes -400 en uci móbil- o que supón máis de tres traslados ao día. Ao centro da Merced e ao Hospital Domínguez deriváronse 329 persoas por falta de espazo no hospital.
Accidentes laborais
é ademais preocupante o número de ingresos por accidentes, xa sexa na estrada ou no traballo. Ao longo do ano pasado, 805 vítimas de accidentes de tráfico foron trasladadas ao hospital, e 518 máis o fixeron por resultar feridos nalgún dos cada vez máis frecuentes accidentes laborais.

http://www.lavozdegalicia.es/arousa/2008/03/07/0003_6630753.htm?idioma=galego


Diario de Arousa

Ultiman el anteproyecto y Soler confía en que la ampliación comience en el segundo semestre


El gerente del Hospital, Pedro Soler, señaló que "nestes días estase ultimando o anteproxecto de ampliación, porque houbo que matizar cuestiósn técnicas, pero, confiamos en que se lle de o visto bo definitivo de inmediato para comezar as obras no segundo semestre deste ano, tal e como anunciou hai uns días no Parlamento o director xeral de Asistencia Sanitaria".

REDACCIóN > VILAGARCíA

Con estas obras confían en solucionar los problemas que presenta en este momento el Hospital y Soler recuerda que es, junto con Vigo, el que tiene proporcionalmente una mayor presión en urgencias y que ésta se incrementa año tras año. Esta situación, insiste, agravó la falta de espacio que ya existía desde hace tiempo.

En este sentido, Soler indica que puntualmente en los días de mayor presión asistencial, el Hospital do Salnés creó una sala de preingresos, que sólo fue necesario utilizar un día, y que supone una ampliación de cinco camas "con todos os servizos necesarios para o enfermo que espera o ingreso en planta en momentos de ocupación plena". Finalmente, a esta situación añadió "a contratación de persoal extra nos días máis críticos e, sobre todo, o esforzo do persoal do centro sanitario para que funcione o mellor posible e se preste o mellor servizo a tódolos pacientes que acuden alí". Finalmente, Pedro Soler asegura que "o persoal do Hospital está moi ilusionado, xa que trala posta en marcha da ampliación ve un horizonte favorable máis próximo, o que lles permite afrontar con optimismo esta situación".

http://www.diariodearousa.com/servlet/ContentServer?pagename=OpenMarket/Xcelerate/Render&inifile=futuretense.ini&c=CSINoticias&cid=1204795799378&t=NoticiaCompleta&edicionnav=1028218396353&arglink=nolink

El Hospital do Salnés atendió 37.877 urgencias en 2007

El Hospital do Salnés registró el pasado año un total de 37.877 consultas en el servicio de Urgencias, según se desprende de la memoria de este centro. En ella se constata el aumento de casos leves que acuden a Ande, ya que sólo el 16,4% de estos pacientes pasaron antes por el centro de salud.

REDACCIóN > VILAGARCíA Sólo el 16,4% de los pacientes de Urgencias pasaron antes por el PAC.




El número de urgencias atendidas el pasado año en el Hospital do Salnés superó en 2.000 pacientes los registros del 2006, periodo en el que se contabilizaron un total de 35.986 consultas. Del total de las 37.877 urgencias del último año, cerca de mil correspondían a pacientes pertenecientes al área sanitaria de Pontevedra y 2.174 eran de otras áreas diferentes a Pontevedra y a O Salnés.

Pero si hay un aspecto destacado en la memoria de la actividad del Hospital do Salnés es precisamente que las urgencias que finalizaron con un ingreso en el centro se redujeron en un 1% a pesar del aumento en el número de atenciones. Desde la dirección del Hospital hacen constar que este hecho indica que existe una subida en el número de personas que acuden al servicio de Urgencias del centro sanitario de Ande con dolencias leves. En este sentido, exponen que sólo el 16,4% de las consultas que llegaron al Hospital fueron derivadas de los centros de Atención Primaria. El resto, cerca de 32.000 personas, fueron directamente al centro de Rubiáns sin pasar por los Puntos de Atención Continuada, es decir, por los servicios de Primaria.

En la memoria de la actividad registrada en el Hospital do Salnés también hay un capítulo destacado para los traslados. Durante el pasado año fueron remitidos al centro de referencia por la gravedad de las lesiones presentadas un total de 1.112 pacientes, de los que 400 fueron desplazados en la UCI móvil. Estas cifras suponen más de tres traslados al día, a los que hay que sumar las 329 personas que durante todo el año 2007 fueron llevados a la Merced y al Hospital Domínguez a causa de la falta de espacio en el Hospital do Salnés.

En el balance realizado por el servicio de Urgencias también son de destacar los pacientes atendidos a causa de accidentes de tráfico, un total de 805, así como aquellas personas que se lesionaron en accidentes laborales, ya que durante el año pasado sumaron un total de 518 urgencias.

En cuanto al nivel de ocupación del Hospital do Salnés, en 2007 se alcanzó el 84,6%, un porcentaje ligeramente superior al 83,7% registrado de media en 2006. Estas cifras ponen en evidencia la necesidad de camas en este centro, ya que estiman que la ocupación de un centro sanitario debe rondar el 80%.

http://www.diariodearousa.com/servlet/ContentServer?pagename=OpenMarket/Xcelerate/Render&inifile=futuretense.ini&c=CSINoticias&cid=1204795799366&t=NoticiaCompleta&edicionnav=1028218396353&arglink=nolink

3 comentários:

Anônimo disse...

no se percibe ilusión con la ampliación, más bien se percibeilusión por lo cerca que estamos, ahora que nos hemos integrado, de poder marcharnos.
La ampliación solo erá un sitio más grande donde tener los mismos problemas.

Anônimo disse...

que pasa se estás apuntado nas listas de Santiago e o Salnés se acopla ó CHOP? Cando deixan de funcionar as listas do Salnés?

Felipe García Calvo disse...

A vixencia temporal das listas para a selección do persoal
temporal Salnés será ata que se resolva a primeira convocatoria que formalice o Sergas.