La voz de Galicia
El caos en el servicio de cita previa provoca la agresión a una empleada
Algunos pacientes sufren hasta seis cancelaciones de las consultas antes de acudir al médico
Autor:
Nieves D. Amil
Fecha de publicación:
11/11/2007
El caos en el servicio de cita previa que vive el hospital de O Salnés ha llegado esta semana al límite cuando una paciente agredió a una de las trabajadoras del departamento por no darle hora para la consulta de traumatología, según explicó ayer la víctima. Todavía afectada por lo ocurrido, la trabajadora aseguró que esto fue sólo un ejemplo de la desesperación que viven muchos pacientes de la comarca.
La chica, arropada por sus compañeros de trabajo y Ramón Bueno, representante comarcal de CC.OO., explicó que la situación es insostenible. «La mujer venía de hacerse una resonancia y quería pedir cita para traumatología pero como le dije que no se la podía dar, se abalanzó sobre el mostrador y golpeó la pantalla del ordenador contra mí», relataba ayer. Aunque comprenden las reacciones, sus compañeros explican que a diario tienen que soportar insultos y descalificaciones de la gente cada vez que le dicen que no pueden expedir una cita para la mayoría de las especialidades. En algunos casos como el de ginecología o cardiología, la lista permanece cerrada casi desde febrero, según indicó Ramón Bueno.
Los trabajadores de la subcontrata Eulen señalaron que tienen que cambiar las citas hasta seis veces. Ramón Bueno aseguró que la situación de precariedad ha llegado al máximo. En una reunión que mantendrán mañana con el comité de empresa del hospital, los afectados explicarán al personal sanitario cual es la situación real del servicio y de los ocho trabajadores.
No sólo la espera por una cita para el especialista mantiene en vilo a centenares de pacientes, sino que además, los empleados recalcaron que no pueden entregarle hojas de reclamaciones para que sean ellos los que denuncien la situación. «El problema es que todas la culpas recaen sobre nosotros. Cuando decimos que no podemos dar una cita piensan que es porque no queremos», denuncia la trabajadora agredida.
Desconocen la situación
Los empleados aseguran que no saben cuando se abren o se cierran las listas y sobre todo, porque pasa. «No tenemos capacidad de abrir o cerrar las agendas», recordaron. En ocasiones, ni siquiera los médicos saben que ocurre. Según los empleados «hace muy poco tiempo que los facultativos están al tanto de que no es nuestra culpa el cambio de hora».
Los cálculos son muy sencillos. Los que día a día se enfrentan a esta situación caótica explican que cada mes suman una media de cien personas en espera por cada especialidad. No todos tienen la misma demanda pero sí la mayoría. Aseguran que la empresa no tiene habilitado el servicio de atención al paciente por la tarde. También aquí dependen de la subcontrata Eulen.
Faro de Vigo
Denuncian que la situación en cita previa del hospital es insostenible
REDACCIÓN / VILAGARCÍA La agresión sufrida el martes por una de las trabajadoras de cita previa del Hospital Comarcal de O Salnés demuestra la "insostenible" actividad que desarrollan ocho trabajadores de "Eulen", empresa que, desde hace un año, tiene la concesión de este servicio.
Una paciente, harta de recibir largas sobre el día de consulta acerca de los resultados de una resonancia magnética e indignada arrojó el ordenador sobre una empleada de este servicio, causándole leves lesiones pero si una gran preocupación pues como el resto de sus compañeros "recibimos amenazas e insultos todos los días del año".
Todo ello es debido al retraso en las consultas que piden los pacientes que en muchas ocasiones se convierte en un desesperante espera de un año, como ocurre en Ginecología, o algunas semanas menos, en otros servicios.
Los empleados de "Eulen" reconocen que las listas para todas las especialidades son infinitas, pues es raro el día que no se superan las 110 peticiones, sin contar las de consultas sucesivas.
Pero el problema, a su juicio, surge en la gestión de estas listas, pues para conseguir cita es preciso contactar con el Hospital en cuatro o cinco ocasiones.
"La primera vez ni siquiera se le toma nota, en la segunda se le incluye en la lista, en la tercera se envía al gerente, luego se le comunica por escrito y finalmente consigue la cita", relatan con cierta resignación los trabajadores.
Pero recuerdan que ellos no tienen la culpa del proceso, que éste viene determinado y que ellos no tienen posibilidad de agilizar ninguna consulta, pese a que son la principal barrera con la que se encuentra el paciente cuando llega al Hospital.
Es por ello que su principal misión, a día de hoy, es la de frenar las iras de los pacientes que no tienen a nadie más a quien reclamar, pues tampoco funciona en el centro el servicio de Atención al Paciente, como ocurre con otros hospitales de la red pública.
Aparte de ello, la plantilla del servicio es especialmente reducida. En esta semana pasada sólo estuvieron dos trabajadores al cargo del servicio y muchos de sus compañeros deciden dejar el puesto debido al bajo salario que perciben, 602 euros brutos al mes o 565 líquidos por un horario de 34 horas a la semana.
Así las cosas, los trabajadores reclaman que se reorganice el servicio, dotándolo de más personal, mejor remunerado, y que se les permita una mayor intervención a la hora de gestionar las listas de cita previa, para evitar conflictos como los que se producen tan habitualmente.
Ramón Bueno, que acompañó ayer a las trabajadoras, asegura que los problemas son todavía de más enjundia y que basta con pasar una mañana en el porche del hospital para observar como muchos pacientes se quejan de que se les cambia la fecha de consulta tres, cuatro o más veces, con el perjuicio que implica para los afectados.
11/11/2007
Noticias da prensa Domingo 11/11/2007 en relacion co Hospital
07/11/2007
Rubio asegura que en tres anos creáronse máis prazas sanitarias que nos doce anteriores
La Voz de Galicia
Data de publicación:
7/11/2007
A conselleira de Sanidade, María José Rubio, explicou no Parlamento os orzamentos do seu departamento para o 2008 facendo fincapé na política de recursos humanos. Rubio indicou que nos últimos tres exercicios creáronse 1.577 novas prazas, unha cifra superior aos doce anos anteriores, nos que se crearon 1.518. Ademais, apuntou que no 2008 haberá quince novos postos de persoal en formación. A responsable de Sanidade apuntou que os orzamentos do 2008 permitirán asentar as bases da nova arquitectura sanitaria que está cambiando o modelo anterior e indicou que o seu departamento ten como principais obxectivos asegurar e mellorar o financiamento da sanidade e capitalizar o principal valor do sistema, os recursos humanos.
Respecto deste asunto, sinalou que no 2008 crearanse 946 novas prazas, das cales 705 corresponden á atención primaria. Outro obxectivo é converter esta atención primaria no eixo da transformación do sistema, aumentar a carteira de servizos e prestacións, e modernizar a organización e a xestión sanitaria. O gasto por habitante en sanidade será no 2008 de 1.313 euros.
Rubio agregou que a única crise que existe é a do modelo sanitario que o Partido Popular puxo en marcha durante os seus dezaseis anos de Goberno autonómico; negou, ante as acusacións do grupo parlamentario do PP, que existan listas de espera na atención primaria; e apuntou que só en ocasións puntuais houbo problemas deste tipo. Ademais, advertiu de que desta forma só desprestixíase aos profesionais, que se indignan cando oen falar de lista de espera en primaria.
06/11/2007
A lactación materna mellora a intelixencia dos nenos cunha variante xenética
Esta variante xenética é a FADS2, un xene que controla os ácidos grasos e que pode axudar aos bebés a aproveitar mellor o leite materno.
Autor:
Redacción dixital | EFE
Data de publicación:
6/11/2007
Científicos de EEUU confirmaron que a lactación materna mellora a intelixencia dun neno, pero só se este ten unha determinada variante xenética, revelou un estudo divulgado hoxe pola revista «Proceedings of the National Academy of Sciences».
«Esta variante xenética é a FADS2, un xene que controla os ácidos grasos e que pode axudar aos bebés a aproveitar mellor o leite materno e promover un desenvolvemento cerebral vinculado a un maior coeficiente intelectual», dixo Julia Kim-Cohen, profesora de Psicoloxía da Universidade de Yale.
Os nenos que non teñen esta variante xenética teñen un desenvolvemento intelectual normal e, para eles, «ser aleitados non lles axudou a contar cunha vantaxe intelectual», agregou.
A investigación centrouse nos acedos graos non saturados que están no leite humano, pero non no leite de vaca ou nas fórmulas infantís. Segundo os científicos, crese que ese tipo de acedos grasos aumenta o desenvolvemento intelectual, debido a que contan cunha encima que axuda a mellorar a neurotransmisión e o desenvolvemento neuronal.
No estudo participaron 1.037 nenos en Nova Zelandia, e 1.116 familias con mellizos do mesmo sexo en Inglaterra e Gales, de Reino Unido.
Os nenos que foron aleitados e que contaban coa variante xenética rexistraron un coeficiente intelectual de entre 5,6 e 6,3 puntos máis alto que outros nenos, que tamén foron aleitados pero non tiñan a variante.
Os científicos sinalaron no informe sobre a investigación, que esta revelou que os xenes non só están involucrados nas enfermidades.
Esta variante xenética tamén reforza unha reacción positiva a un acto (o amamantamiento) que está presente en toda a evolución humana, manifestaron.
No estudo tamén participaron científicos do King s College de Londres, da Universidade de Duke, en Carolina do Sur, e da Universidade de Otago, en Dunedin (Nova Zelandia).
04/11/2007
O persoal de cita previa denuncia precariedade e discriminación na súa labor profesional.
LA VOZ DE GALICIA
O persoal de cita previa do hospital denuncia a precariedade e discriminación no seu traballo
Soportan as queixas dos usuarios e gañan a metade que os doutros centros
Autor:
Susana Luaña
Data de publicación:
4/11/2007
Son o parapeto de todas as denuncias dos pacientes afectados pola falta de médicos, as listas de espera e os continuos cambios de consulta, cando eles non teñen responsabilidade algunha na xestión hospitalaria, e fano por 600 euros ao mes contando pagas extras e traballando ata os domingos. O persoal de cita previa e do servizo de información do Hospital do Salnés non pode máis, e onte denunciárono a través de CC.OO., o sindicato maioritario en Eulen, a subcontrata á que pertencen.
Esixen mellores condicións de traballo e un soldo digno ao que non teñen dereito por pertencer a unha empresa privada. «os do Sergas cobran o dobre que nós por facer o mesmo traballo», denunciaban onte. Nin sequera o proceso de integración da fundación sanitaria no Servizo Galego de Saúde aliviará a súa situación, xa que este departamento queda á marxe e seguirá en mans dunha empresa privada.
O hospital debería sacar a concurso outra vez o servizo, o que permitiría ás oito traballadoras de cita previa renegociar as súas condicións de traballo, pero o centro hospitalario optou por renovar o convenio coa mesma empresa por un ano máis, prorrogable ata catro, e nas mesmas condicións.
Aínda que hai outros servizos externos con problemas, polo menos os demais teñen un bo convenio que os ampara. O de cita previa réxese polo do servizo de auxiliares de aeroportos.
FARO DE VIGO
O Hospital do Salnés presta en precario os servizos de cita previa e información
M. GONZÁLEZ / VILAGARCÍA
O Hospital Comarcal do Salnés é o único de Galicia que dispón dos servizos de cita previa e información privatizados e sen capacidade para xestionar axendas, o que some nun maior caos aos traballadores que se encargan destas prestacións que teñen unha relación moi directa co público.
O persoal da empresa adxudicataria do servizo, Eulen, decidiu denunciar o problema dada a situación de crise na que se atopan tanto laboral, salarial como de risco psico-social.
Os oito traballadores que están nas áreas de cita previa e información, compareceron onte co asesor sindical de Comisións Obreiras, Ramón Bo Piñeiro, para denunciar as presións a que son sometidos, especialmente por mor dos problemas nas axendas dalgunhas especialidades e tamén como consecuencia da reclamación dunha equiparación salarial co persoal de servizos xerais, PSX, que presta os mesmos servizos no Sergas.
O servizo de cita previa non ten potestade para abrir novas axendas de consultas e só se limita a recibir as ordes que se imparten desde o Hospital do Salnés á empresa adxudicataria desta prestación. Deuse o caso de cambiar a cita dun mesmo paciente seis veces, e nalgunha ocasión ter que chamar ao usuario dúas horas antes da consulta. O malestar dos beneficiarios do Sergas por este tratamento caótico é expresado aos traballadores de Cita previa quen non só non son responsables da situación senón que tampouco teñen nas súas mans a posibilidade de ofrecer solucións alternativas.
Os traballadores denuncian que a empresa presiónaos para evitar que indiquen aos usuarios que se non están conformes presente unha reclamación por escrito. É máis, expón que as reclamacións aténdense a través do Servizo de Atención ao Paciente, que si é do Hospital do Salnés e que só opera na quenda de mañá, en tanto que Cita previa atende ao público en horario de mañá e tarde.
Se coas axendas de ginecología xa había numerosas queixas por parte dos pacientes, a maior crise produciuse este ano cos problemas xurdidos en oftalmoloxía (en que estiveron dous especialistas de baixa e ao terceiro non se lle renovou o contrato) e en cardiología. Esta última consulta depende do Complexo Hospitalario de Pontevedra que rexistrou a baixa de varios dos seus profesionais polo que suspendeu de forma provisional as consultas no Hospital do Salnés.
Os usuarios do centro hospitalario comarcal descoñecen a mecánica do servizo de cita previa e mostran a súa estrañeza cando lles informan que non lles poden cambiar a data da consulta, ou ao recibir reiteradas chamadas de rectificación do día da consulta e tratan aos traballadores do servizo coma se fosen os responsable da desorganización do hospital.
O problema, dejos de solucionarse coa anunciada desaparición da fundación sanitaria do Hospital do Salnés e coa integración do persoal no Sergas, continuará para estes traballadores dos servizos de Cita previa e información porque son persoal alleo ao centro hospitalario comarcal.
A pesar das xestións realizadas polo sindicato Comisións Obreiras ante a dirección do Hospital do Salnés e ante a empresa responsable do servizo, non se conseguiu unha mellora para estes traballadores, recibindo como única información que a Fundación sanitaria decidiu renovar o contrato polo menos por un ano máis.
DIARIO DE AROUSA
Os traballadores de cita previa e información solicitan a súa equiparación aos do Sergas
Os traballadores do servizo de cita previa e información do Hospital do Salnés denuncian as precarias condicións nas que ven obrigados a traballar, situación que se viu agravada nos últimos tempos porque, segundo denuncian, o centro é incapaz de cubrir as citas.
Ante o mal funcionamento do servizo de cita previa (déronse casos de ata seis cambios dunha cita) os traballadores queren, en primeiro lugar, deixar claro que non petenecen ao persoal do Hospital do Salnés, senón que o servizo está externalizado, polo que non teñen marxe de manobra nin capacidade para abrir axendas ou xestionar o servizo con independencia e autonomía. "A súa función é dar citas cumprindo as ordes dá dirección do centro", sinalou Ramón Bo, de Comisións Obreiras, polo que non pode responsabilizárselles de que non se concedan citas pola falta de médicos ou que estas se cambien.
Os traballadores decidiron pór isto en coñecemento da opinión pública, xa que é a eles a quen se dirixen as queixas (en moitos casos xustificadas, recoñecen) dos pacientes, cando non poden facer nada para solucionar o problema. Segundo indicaba Ramón Bo, "ou Hospital é incapaz de cubrir as citas dadas en prazos e formas, polo que a repulsión e enfado dous usuarios "cómenlla" vos traballadores", o cal, apuntaban, agrava o risco psico-social que padecen os traballadores e repercute nos seus, xa de seu, precarias condicións laborais, algo que denuncian desde que, fai un ano, Eulen convertésese en adxudicataria do servizo nun concurso público. A concesión do servizo era por un ano ampliable e, segundo puideron saber os traballadores, a prórroga xa foi aprobada cunhas condicións "que non pódense soportar".
Entre as "precarias condicións laborais" ás que se refiren destacan, ademais do risco psico-social e as limitacións mencionadas, o soldo, que a duras penas alcanza o salario mínimo coas pagas extras incluídas. Consideran que o soldo non se corresponde coas responsabilidades que deben asumir e denuncian que "en períodos de baixa, queda na metade". Por iso solicitan "a equiparación de convenio e condicións de traballo ás do persoal do Sergas".
Reunións > Nos últimos días os traballadores mantiveron varias reunións tanto coa dirección do Hospital Comarcal como coa da empresa adxudicataria do servizo, Eulen, nas que expuxeron esta posibilidade.
Mentres Eulen comprometeuse a estudar este extremo, a xerencia do Hospital remitiulles ao Patronado, encabezado polo secretario xeral do Sergas, quen, consideran, ten "marxe económica para abrir unha negociación que poña fin ao conflito". Os traballadores expuxeron a posibilidade de que se publique un novo concurso por unha cantidade superior aos 163.875 euros actuais, o que permitiría subir os soldos aos empregados do servizo, e ata deixar o mans do organismo galego de arbitraxe estipular o concurso económico.
En calquera caso, esixen solucións urxentes, xa que "este servizo nin sequera conta cun convenio de referencia".
26/10/2007
El hospital supedita el cierre de algunas consultas a problemas de personal en Pontevedra
En cardiología y digestivo no hay listas porque el servicio depende del CHOP
Autor:
S.L.L.
La Voz de Galicia
El Hospital do Salnés asegura que no tiene lista de espera en las especialidades de cardiología y digestivo porque esos servicios no se ofrecen en el centro de Rubiáns y dependen de Pontevedra. Aunque muchos pacientes iban al médico para estas especialidades en el hospital comarcal, los médicos eran del complejo hospitalario, por eso nunca hubo listas abiertas en O Salnés, porque no era un servicio propio. En palabras del director médico del centro sanitario, «que no haya cardiólogos es un problema del hospital do Pontevedra, aún así, estamos trabajando para solucionarlo». Habitualmente se desplazaban facultativos al centro comarcal un par de tardes a la semana. Ahora no se está haciendo porque no hay personal suficiente en el complejo hospitalario. «Con la salvedad de los casos urgentes -matizó Ramón Ares- que esos siempre serán atendidos, en Vigo o en Pontevedra; la patología urgente está siempre solventada».
En cuanto a digestivo, la situación es similar, con la salvedad de que en esta especialidad sí se hacen pruebas diagnósticas en el hospital comarcal, pero no consultas. Unas pruebas que tienen sus respectivas demoras en función de las citas y de la urgencia de la patología. «Lo que es urgente o es preferente se hace pronto, y sino, la demora se programa como en un quirófano, a partir de las listas de espera como en cualquier otra patología». Asegura el doctor que, en la actualidad, la espera media ronda los 50 días para una patología normal.
Las consultas, en cambio, como en cardiología, dependen de Pontevedra, por eso tampoco se programan en O Salnés ni aparecen en sus listas de espera.
Oftalmología
Otro caso diferente es oftalmología, que sí tiene servicio en el centro comarcal. En esta especialidad, las demoras sí vienen marcadas por las bajas de dos médicos, una doctora por maternidad y otro especialista por enfermedad. «Pero se sigue manteniendo la actividad, aunque sea en un ritmo menor», aseguró el doctor. Los casos más urgentes fueron atendidos por médicos de Pontevedra que se desplazaron a O Salnés, y en ocasiones fueron los pacientes arousanos los que fueron a consulta a Pontevedra. En la actualidad ya hay un oftalmólogo a mayores contratado y se espera que para el mes de noviembre se normalice la actividad con la incorporación de la doctora de baja.
Por todo ello el centro sanitario niega que se estén maquillando las listas de espera. Cuando un paciente pide vez en cardiología o en digestivo y no se le da en el momento es por el colapso del servicio en Pontevedra. «Nosotros no podemos cerrar ni abrir las listas en esas especialidades porque, sencillamente, no las tenemos», asegura el doctor.
Camas ocupadas
A lo largo del pasado fin de semana y en los primeros días de la presente, hubo ya problemas para encontrar una cama libre en el centro sanitario, y se dio también algún momento de colapso en el servicio de urgencias. El doctor Ramón Ares asegura que fue una situación puntual que se resolvió ya a mitad de semana. «De todos modos la ocupación total en el centro es habitual, y más ahora que se acerca el invierno con las patologías propias de la época».
25/10/2007
El PSOE destaca de las inversiones de la Xunta la autovía y el Hospital Comarcal
M. GONZÁLEZ / VILAGARCÍA El proyecto de presupuestos para 2008 presentado por la Xunta de Galicia ha sido valorado ayer por el coordinador provincial del PSOE y diputado autonómico, Modesto Pose, el coordinador comarcal y concejal de Vilanova, Rodrigo Santiago, y la alcaldesa de Vilagarcía, Dolores García Giménez. Estos dirigentes destacan dos obras como las principales para la comarca dentro del plan de inversiones: la autovía de Vilagarcía a Pontevedra y la ampliación del Hospital Comarcal do Salnés.
Los 3 millones de euros consignados por Política Territorial para la nueva autovía demuestran, a criterio de los socialistas, que la actual Administración autonómica se toma en serio esta obra. Modesto Pose recuerda que durante el gobierno del PP en la Xunta aparecía consignada una partida de 60.000 euros para un estudio informativo que no llegó a contratarse hasta que asumió la dirección de la Xunta el Partido Socialista.
Durante este año se expuso al público el estudio informativo con los posibles trazados de la futura autovía y, por la cantidad consignada en el presupuesto de 2008 que alcanza los 3 millones de euros, los socialistas de la comarca esperan que el próximo año salgan a contratación las obras de esta nueva infraestructura viaria.
A pesar de que se sometió a exposición pública el estudio informativo de la autovía, la Consellería de Política Territorial aún no contestó los centenares de alegaciones cursadas por los vecinos afectados, principalmente del Concello de Meis que es atravesado por el nuevo vial.
De aceptarse las alegaciones formuladas por los vecinos el trazado de la futura autovía sufrirá una importante modificación, lo que conllevaría una nueva exposición al público. Posteriormente Política Territorial tendrá que sacar a concurso la redacción del proyecto constructivo, aprobarlo e iniciar el proceso de expropiaciones y, al final de esta tramitación, podrá sacar a licitación las obras para construir la autovía. Este nuevo vial enlazará con la circunvalación norte de Vilagarcía y el acceso directo del Puerto a la autopista, en los límites entre Godos (Caldas) y Baión (Vilanova de Arousa), así como la carretera PO-531 a Pontevedra y la N-640 de Vilagarcía a Caldas. Discurrirá paralela a la actual carretera de Pontevedra hasta llegar al nudo de comunicaciones de la autopista y la autovía do Salnés, a la altura de Curro, término municipal de Barro.
De los 3 millones de euros consignados para 2008 con destino a esta autovía, 500.000 euros corresponden a las expropiaciones, en tanto que 2.500.000 euros serán para la redacción del proyecto y el inicio de contratación de las obras.
La inversión global de esta nueva infraestructura viaria se cifra en 79 millones de euros de los que 11.500.000 euros se consignarán en 2009; 20.000.000 serán destinados para el presupuesto de 2010 y 44.500.000 euros a partir del año 2011.
Las obras del Hospital
Modesto Pose otorga una especial importancia al compromiso de su grupo político con las reivindicadas obras de ampliación del Hospital Comarcal do Salnés. El desarrollo del Plan Director, que está actualmente en fase de redacción, comenzará a ejecutarse en 2008. Para ello Sanidade ha previsto una partida de 1.800.000 euros con destino a la primera fase de las obras. En 2009 se invertirán 5.000.000 euros y en 2010 se completará la reforma y equipamiento hospitalario con 10.000.000 euros.
Las obras, según destaca Modesto Pose, comenzarán por la ampliación del servicio de Urgencias, continuarán por la zona del paritorio y seguirán por el incremento del número de quirófanos.
21/10/2007
La Voz de Galicia 21/10/07
A lista de espera para operarse no hospital duplicouse tras o verán
Os atrasos séguense acumulando en ginecología, con case catro meses de demora recoñecidos
A pesar diso, segue sendo das máis baixas de Galicia, tanto en cirurxía como en consultas externas
Autor:
Susana Luaña
A principios de verán, a xerencia do Hospital do Salnés dera a coñecer con satisfacción as listas de espera no centro comarcal. Entón, a media cifrábase en 34 días, unha das máis baixas dos hospitais galegos, tanto en cirurxía como en consultas externas. Iso si, cunha excepción; nas revisións médicas non se tiñan en conta os atrasos en ginecología. De feito, nos datos que de forma oficial ofrece en Servizo Galego de Saúde na súa páxina web, a lista de espera de finais de xuño no Hospital do Salnés, para consultas, era de 50 días, porque nese balance si se tivo en conta ginecología.
Agora, tres meses despois, as demoras seguen sendo similares nas consultas -tendo en conta tamén as de ginecología- pero en cirurxía, duplicáronse despois do verán. Así, se no mes de xuño non había que esperar máis de 34 días para operarse no Hospital do Salnés, na actualidade a demora alárgase ata os 67 días, o dobre que entón. En cambio, nas consultas, a media está en 58 días, cando no mes de xuño era de 50.
Nas revisións médicas, a espera máis elevada rexístrase, como xa é habitual no centro de Rubiáns, en ginecología, onde a lista oficial sitúa o atraso en 110 días. A realidade é que cando as mulleres van pedir vez, non se lles adoita dar no momento e dicir que se lles chamará máis tarde por teléfono. Ás veces, pasan máis de dous anos para que se produza esa chamada. Nas demais especialidades a espera é moito menor, ata en oftalmoloxía, a pesar de que fai semanas que non hai médicos e teñen que atender as consultas os de Pontevedra. Con todo, no Salnés non se rexistran máis que 55 días de demora, cando nas consultas oftalmológicas doutros hospitais galegos a espera elévase a 110 días, como ocorre no Juan Canalejo da Coruña.
Menos de 90 días
A pesar de duplicarse os días de espera en cirurxía e aumentar algo a demora nas consultas, o certo é que o do Salnés é un dos hospitais galegos con menos listas de espera. Fai xa uns meses que o Servizo Galego de Saúde conseguiu reducir as demoras a 90 días para as consultas -na actualidade, oficialmente son 84 días-; pero no Salnés, tanto para operarse como para ir ao especialista, as demoras son moito menores. Na actualidade, a de cirurxía está en 67 días, e a das consultas, en 58.
Dificilmente eses bos resultados poderanse manter nos próximos meses se se manteñen os problemas para atopar especialistas substitutos. O centro leva semamas sen oftalmólogos porque non os hai nas listas de substitución e tivo tamén problemas para completar as baixas en cardiología, o que xa deu lugar a queixas de pacientes con problemas graves de saúde aos que non se lles daba vez.
18/10/2007
Diario de Arousa 18/10/07
O Hospital do Salnés duplicou a espera para ciruxía con respecto ós datos do mes de xuño
Os últimos datos oficiais sobre as listas de espera nos centros hospitalarios galegos publicados polo Sergas desvelaron un importante incremento no tempo que os pacientes deben agardar para poder ser operados nos hospitais do Salnés e O Barbanza.
No centro de Ande o aumento nas listas de espera aumentou de xeito moi notable con respecto ó inicio do verán, chegando case a duplicarse os días de espera media nos últimos meses. Se en xuño os retrasos nas intervencións cirúrxicas no Hospital Comarcal do Salnés chagaban aos 34 días, as últimas cifras da Consellería de Sanidade ?do 30 de setembro? sitúan a demora en 67días.
Este incremento, achacado a diversos factores, entre os que se situarían as baixas de facultativos debido ás vacacións de verán, produciuse en todas as especializadades do centro, aínda que o incremento máis notable dase no servizo de Oftalmoloxía, no que os retrasos pasaron dos 42 aos 110 días de espera media, pese a que se rediciu o número de pacientes pendentes dunha intervención, xa que actualmente son 59 as persoas en espera.
Pola súa banda, no Hospital do Barbanza o incremento nas listas nestes meses foi de pouco máis de dúas semanas ?18 días?, colocándose a espera media nos 103 días, fronte aos 85 que se rexistraban en xuño pasado. O servizo de traumatoloxía segue a acarrexar o maior índice de retrasos no centro riveirense, xa que os 482 pacientes pendentes dunha intervención cirúrxica nesta especialidade deben agardar unha media de 123 días, mentras que catro non serán operados antes de doce meses.
Neste centro as listas de espera tamén se incrementaron en todos os servizos do Hospital barbanzán, sendo a especialidade de uroloxía a que rexistrou o menor aumento, xa que se pasou dos 52 aos 59 días de espera.
A pesar do aumento nas listas de espera que se rexistrou durante os meses de verán, a demora media para operacións tanto no centro de Riveira coma no de Rubiáns sitúase por debaixo das cifras do conxunto do sistema sanitario galego, no que os retrasos se sitúan nos 106 días.
En canto ao conxunto de Galicia, os retrasos son sensiblemente inferiores aos dos pasado ano, no que en setembro a espera media estaba nos 118 días.
2006 > A pesares do notable aumento con respecto ás cifras do mes de xuño, a demora para intervencións cirúrxicas no Hospital Comarcal do Salnés é inferior á do pasado ano nas mesmas datas. En setembro de 2006 os pacientes do centro sanitario de Ande debían agardar unha media de 70 días para poder operarse, sendo o servizo de xinecoloxía o que presentaba a maior espera (53 días).
Pola súa banda, no Hospital do Barbanza Traumatoloxía tamén era hai un ano a área na que maiores eran os retrasos nas operacións cirúrxicas, xa que os 432 pacientes en espera daquela debían agardar unha media de 126 para pasar por quirófano.
10/10/2007
ACTA DECIMOCUARTA
ACTA DECIMOCUARTA, COMITÉ EMPRESA HOSPITAL DO SALNES
Convócase pleno extraordinario do comité de empresa da Fundación Pública Hospital do Salnés con data 17/09/2007, ás 09:30 hs. na sala de sesións coa seguinte orde do día:
1. Lectura e aprobación, se procede, da Acta 11, 12 e 13.
2. Preparación da reunión con xerencia.
3. Rogos e Preguntas.
Asistentes
Patricia Alonso Alonso (UGT)
María Sol Barreiro Pulido (CCOO)
Noemí Cortes Rey (UGT)
Felipe García Calvo (UGT)
Juan Carlos García García (CIG)
Celia María Iglesias Franco (CCOO)
María Do Rosario Iglesias Santiago (CCOO)
Andrea Mariño Álvarez (UGT)
Rafael Martinez-Almeida Fernández (UGT)
Concepción Sánchez Tomé (D.S CCOO)
Monserrat Villar Mouriño (CIG)
Nieves Villadeamigo Lede (CIG)
1. Lectura e aprobación, se procede, da Acta 11, 12 e 13
Apróbanse por unanimidade as actas undécima, duodécima e decimoterceira do comité de empresa.
2. Preparación da reunión con xerencia.
O pleno do comité debate cada un dos dez puntos que se trataran na reunión con xerencia, acordándose por unanimidade no relativo a:
1) Praza interinidade técnico grupo A (proceso de convocatoria).
Exixir o cumprimento do itinerario previsto no Sergas para a cobertura de dito posto onde se garantan os principios de mérito, publicidade, igualdade e capacidade.
2) Interinidade PSX
Reclamarase unha vez mais o cumprimento do pacto de contratacións nos termos que este establece.
3) Interinidades pendentes de adxudicar.
Exisirase o cumprimento do acordo establecido entre o Comité de Empresa e a xerencia tal como se recolle na acta número catro da reunión acaecida o 30 de Maio do 2007 que reza textualmente “Interinidades.- A dirección informa que antes do 30 de decembro de 2007, mentres se tramita o proceso de integración, vanse cubrir con persoal interino todas as vacantes existentes no hospital.”, solicitando tamén que se proporcione a relación de adxudicación por servizos.
3) Reforzo da seguridade e vixiancia no Hospital.
A solicitude de mellora na dotación do servizo de seguridade respaldada esta polos últimos acontecementos xurdidos no centro que deixan patente un déficit no mesmo; entendendo que para dar unha cobertura eficiente a dito servizo habería que incrementar os recursos humáns en tres gardas de seguridade en turno de mañá e tarde e dous no turno de noite así como exixir unha política de visitas firme.
5) Seguimento da integración. Aspectos da solicitude e procedemento.
Recadar información ao respecto así como solicitar ao departamento de persoal a clarificación do procedemento e requisitos da solicitude.
6) Negociación dos criterios e procedementos para a aceptación ou denegación dos días de libre disposición o abeiro do artigo 34 do convenio colectivo vixente.
Manter a proposta feita na reunión mantida con xerencia e recollida na ACTA 1:
Período de petición:
Dende o un de xaneiro a 15 de Xaneiro do seguinte ano.
Procedemento para a solicitude:
Establecer un prazo de cinco días previos a data solicitada para a súa petición.
Prazo de resolución de tres días hábiles seguintes a data de recepción da petición.
Criterios de Concesión e exclusión:
Enténdese como único criterio de exclusión a imposibilidade de dar cobertura o servizo; dando conta dos motivos ó comité de empresa.
7) Tratamento da concesión de “J” e permisos recoñecidos no convenio colectivo.
8) Incumprimento do artigo 26 do convenio colectivo no relativo a denegación do cambio das datas sinaladas, logo de solicitude do interesado.
No relativo os dous puntos anteriores exixir o cumprimento do convenio colectivo vixente nos termos legalmente establecidos
9) Concesión horas de lactación ata os doce meses.
Solicitar a concesión das mesmas aplicándose o criterio e normativa vixente no Sergas.
10) Seguimento do Acoplamento interno.
Exercer unha labor de vixiancia no cumprimento das regras que rexen dito proceso.
3. Rogos e Preguntas.
Dáselle lectura no pleno as actas número V e VI das reunións mantidas polo Comité coa Xerencia do centro presentándose ao respecto as seguintes alegacións:
En relación ou documento entregado por Dirección e nomeado como Acta nº5 o pleno acorda desestimar a súa firma, pois este escrito é unha comunicación das opinións e decisións unilaterais tomadas pola Dirección en relación coa actividade do Servizo de Oftalmoloxia e os seus facultativos. A convocatoria por parte da Empresa da reunión informativa tampouco reuniu os requisitos das reunións entre Dirección e Comité de Empresa. Os representantes dos traballadores queren facer notar que en ningún momento o documento expresa a opinión e posicionamento do pleno do comité sobre o problema xerado en Oftalmoloxia.
Devandito texto será arquivado polo secretario como unha información máis remitida desde a Dirección e non como un acta froito da relación entre a Empresa e o Comité.
En relación Acta nº6 onde figura “A representación do persoal quere tamén que conste en acta que se iniciou o uso do quirófano 3 para cirurxía programada” e “Solicítase tamén que as intervencións de oftalmoloxía se fagan dentro dun quirófano con programación por día para evitar os trastornos que as urxencias producen tanto nos doentes como no persoal, propoñendo tamén que as intervencións do departamento de oftalmoloxía se fagan en horario de tarde.” Debería figurar que “A representación do persoal denuncia a realización de ciruxía programada no quirófano 3” e “Solicítase tamén que as intervencións de oftalmoloxía se fagan dentro dun quirófano con programación por día para evitar os trastornos que as urxencias producen tanto nos doentes como no persoal”. O pleno do comité non propuxo que se realizaran intervencións do servizo de oftalmoloxía se non que manifestou que esta foi unha proposta feita polo propio servizo con anterioridade os feitos acaecidos no centro.
En Vilagarcía de Arousa 17 de Setembro do 2007.
Presidente do Comité de Empresa Secretario do Comité de Empresa
Rafael Martinez-Almeida Fernández Felipe García Calvo
O presente documento consta de 3 páxinas numeradas
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10/10/2007 04:23:00 PM
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Etiquetas: Actas
04/10/2007
MARÍA JOSÉ RUBIO VIDAL ANIMA AO PERSOAL DO HOSPITAL DO SALNÉS A DIFUNDIR O SEU PROXECTO DE HUMANIZACIÓN DO PARTO A TODOS OS CENTROS DE GALICIA
Vilagarcía, 3 de outubro de 2007.- A conselleira de Sanidade, María José Rubio Vidal, felicitou aos a ás profesionais do Hospital Comarcal do Salnés "pola implicación de todo o persoal na posta en marcha da primeira unidade de Galicia para asistir a un parto natural" e engadiu tamén "quero agradecer moi sinceramente á Dirección do Hospital esta aposta, pero moi especialmente ao colectivo de matronas co que contades pois o voso pulo foi fundamental, por iso vos pido que contaxiedes do voso ánimo a o resto de matronas de Galicia e difundades a vosa experiencia a outros centros". Así o asegurou a conselleira de Sanidade na inauguración da I Xornada de Mellora da Saúde Perinatal, que se celebrou hoxe en Vilagarcía.
María José Rubio Vidal volveu a referirse aos profesionais sanitarios cando asegurou que "o cambio na cultura da organización e na maior humanización do parto só depende de vós, o apoio e a colaboración da Consellería de Sanidade xa o tendes". Neste punto, a titular da Sanidade pública galega lembrou que se trata dun apoio que "onte mesmo o presidente da Xunta manifestou no Debate do Estado da Autonomía, cando anunciou a posta en marcha dunha unidade de atención ao parto natural por provincia".
No tocante ao Hospital do Salnés, María José Rubio Vidal asegurou que "co voso esforzo e determinación favorecedes o protagonismo da nai, creades un ambiente ambiente que garante a súa intimidade, e facedes que todo o proceso sexa mais agradable diminuíndo a dor e facilitando que estea acompañada pola persoa que desexe".
A muller decide
Tanto a humanización do parto, ou a asistencia natural ao parto normal, como o fomento e a lactación materna son proxectos que forman parte do Plan de Atención Integral á Saúde da Muller.
Un Plan que ten entre os seus obxectivos "que as mulleres decidan en qué condicións desexan vivir a maternidade", pois segundo María José Rubio Vidal, "o empoderamento ou dereito da muller a participar na toma de decisións é imprescindible e irrenunciable nun dos momentos máis importantes da nosa vida: o período perinatal".
Segundo a presidenta do Servizo Galego de Saúde, os servizos sanitarios fóronse dotando con medios cada vez mais sofisticados para garantir unha axeitada asistencia ao parto, en particular nos casos de risco, pero "tamén a atención ao parto normal, viuse afectada por unha medicalización crecente, unha utilización excesiva das tecnoloxías e a realización de intervencións innecesarias".
A lactación, outro proxecto
O recoñecemento a todo o traballo que se está a realizar dende este centro sanitario do Salnés é unha das razóns polas que, lembrou a conselleira de Sanidade, "o Hospital do Salnés figura como un dos centros piloto na implantación da atención natural ao parto e na lactación materna".
Precisamente, cando estamos a celebrar a Semana Mundial da Lactación Materna, María José Rubio Vidal destacou que o Hospital do Salnés dende o ano 2005 "é o primeiro e único Hospital de Galicia Amigo dos Nenos", un recoñecemento da UNICEF ao traballo de sensibilización dos profesionais sobre a importancia que ten para a saúde dos nosos nenos e nenas, e tamén para as nais, o leite materno".
Na actualidade, outros tres hospitais públicos galegos, en concreto o da Costa en Burela, o Virxe da Xunqueira en Cee, e o da Barbanza en Ribeira, están a traballar para lograr a acreditación como Hospital Amigo dos Nenos.
La Vos de Galicia 04/10/07
El 80% de los partos en el hospital se realizan con anestesia epidural
La conselleira de Sanidade asegura que es el centro gallego en el que se practican menos cesáreas
Autor:
Susana Luaña
En la inauguración de las jornadas sobre mejora de salud perinatal que ayer se celebraron en el auditorio de Vilagarcía, el gerente del Hospital do Salnés, Pedro Soler, recordó y reconoció las carencias con las que había nacido el centro de Rubiáns. Por eso dijo que se habían marcado el propósito de que, en aquellas áreas en las que pudiesen trabajar, serían los mejores. Y teniendo en cuenta el elevado índice de natalidad de la comarca, no es de extrañar que se especializase en obstetricia y que haya logrado de Unicef el reconocimiento como Hospital Amigo de los Niños. Y quizás también por ello la Consellería de Sanidade se fijó en el centro comarcal y lo elegió para una experiencia piloto dentro del Plan de atención integral á saúde da muller , un proyecto de la Xunta que permite a las mujeres decidir en qué condiciones quieren dar a luz.
A la inauguración de las jornadas acudió también la conselleira de Sanidade, María José Rubio, que además de felicitar a los médicos, enfermeras y matronas del hospital, les animó a difundir su proyecto de humanización del parto a todos los centros de Galicia. El centro sanitario se plantea como objetivo recuperar la fisiología básica de la mujer. «Eso no quiere decir que los avances médicos sean irrelevantes -subrayó Pedro Soler-, ya que sin ellos no habría partos normales. Pero la percepción que la mujer tiene del parto es un conjunto de sensaciones que deben ser positivas, satisfactorias y agradables».
Entre el conjunto de medidas que se han puesto en marcha en el Hospital do Salnés para conseguir ese objetivo destaca la bañera de hidratación a disposición de las parturientas. Según María José Rubio, ya se está utilizando desde hace quince días, y la demandan, incluso, futuras madres procedentes de otras comarcas, una información que contrasta con las quejas de una mujer que el pasado fin de semana dio a luz en el centro y que asegura que la bañera no se puede usar hasta el mes de enero. Además, las mujeres utilizarán camas que se adaptan a la posición que ellas consideren más cómodas para el parto y podrán estar acompañadas por su pareja o por quien ellas deseen.
María José Rubio dijo también que el hospital comarcal es, en la actualidad, el que menos uso hace de la cesárea -un informe de la asociación El parto es nuestro asegura lo contrario- y que se oferta a todas las parturientas la anestesia epidural, aunque el porcentaje de las que la solicitan es del 80%.
Además de ser pionero en el parto naturalizado y personal, el Hospital do Salnés destaca también por el fomento de la lactancia materna, otro objetivo determinante a la hora de conseguir el título de Amigo de los Niños otorgado por Unicef, una distinción a la que ahora aspiran otros centros gallegos.
Diario de Arousa 04/10/2007
Sanidade felicita al Hospital por sus logros en el parto
María José Rubio, conselleira de Sanidade, inauguró ayer la I Xornada de Mellora da Saúde Perinatal organizada por el Hospital do Salnés y aprovechó la ocasión para felicitar al personal del centro sanitario vilagarciano por su labor en la humanización del nacimiento, logrando la puesta en marcha de la primera unidad de Galicia para asistir al parto natural. Este nuevo hito se suma a los conseguidos por el Hospital, primer y único centro con el distintivo de Unicef "Amigo dos nenos" y pionero en la apertura de una escuela infantil para los trabajadores. La conselleira instó a los profesionales, con especial atención a las matronas, a "contaxiar o voso ánimo e a que difundades a vosa experiencia noutros centros".
02/10/2007
Faro de Vigo 2/10/2007
Oftalmología del Hospital do Salnés regularizará su servicio en noviembre
M.G. / B.M / vilagarcía
Los usuarios del área sanitaria de O Salnés tendrán que esperar al mes de noviembre para que se regularice la situación del servicio de oftalmología, que continúa en precario. La dirección del Hospital Comarcal do Salnés confía en que el próximo mes se reincorporen las dos profesionales que están de baja. En peor situación se encuentra la consulta de cardiología, que depende del Complejo Hospitalario de Pontevedra, CHOP, que se ha quedado con cinco médicos menos en esta especialidad.
El problema en oftalmología se arrastra desde hace unos meses, al no renovarle el contrato a uno de los médicos y estar de baja las otras dos profesionales. El Hospital do Salnés recurrió entonces a su centro de referencia, el CHOP, que derivó dos oftalmólogos para pasar consulta dos veces por semana. Las intervenciones quirúrgicas son desviadas a Pontevedra, lo que ha ocasionado las protestas de los usuarios.
El único oftalmólogo que mantiene su consulta es el profesional de cupo que antiguamente estaba en la Casa del Mar, y que ahora amplió su consulta dos horas más por la tarde.
El mayor problema se presenta ahora en las consultas de cardiología, que dependen directamente del CHOP, a pesar de que los pacientes estaban siendo atendidos en el Hospital do Salnés. Hasta la fecha, los pacientes de esta especialidad fueron recibiendo varias llamadas aplazando las citas otorgadas hasta que se optó por la cancelación hasta nuevo aviso.
Los pacientes que requieren una atención más urgente son derivados al CHOP, aunque este centro está al borde del colapso por falta de profesionales.
Situación en el CHOP
Un déficit de cinco facultativos, entre ellos el jefe de servicio y una rotación entre estables, incorporaciones y abandonos de 16 especialistas en apenas dos años sitúan al servicio de Cardiología del CHOP al borde del colapso. Sindicatos como CIG pidieron explicaciones a la gerente del complejo, María Codesido, que no quiso o no pudo contestar ni contradecir al sindicato en su descripción de la situación, según explicaba el portavoz de CIG-Saúde, Cándido Sartier.
La situación es más grave si cabe si se tiene en cuenta que en este tiempo se puso en marcha una Unidad de Coronarias y que el servicio está totalmente desvinculado de la Unidad de Corta Estancia, adscrita a Medicina Interna, a pesar de que un importante porcentaje de sus pacientes son enfermos cardíacos.
Como consecuencia de todo ello existen listas de espera de consultas y ecocardiografías de más de un año, se producen cambios continuos en las citas a los pacientes y se ha aparcado la planificación asistencial por cupos de antaño, cuando cada especialista tenía asignados determinados centros de salud, para sustituirla por el método "el médico que te toque".
Para más inri, recalca Sartier, la actividad cardiológica y las guardias las programa el director médico que asume, de hecho, las funciones de coordinador.
"Es muy grave que nadie quiera ponerse al frente del servicio cuando debía ser una plaza codiciada" explicaba el portavoz de CIG-Saúde, quien recuerda que si bien el jefe de servicio que había se trasladó por cuestiones profesionales al hospital "Juan Canalejo" de A Coruña, los siguientes jefes en funciones abandonaron el puesto por falta de entendimiento con la dirección, en el primer caso, y en el segundo, tras ser cesado por la gerencia al denunciar ante la conselleira "un intento de cambalache" para la implantación de un determinado modelo de marcapasos.
Las carencias con Cardiología no es la única discrepancia que mantiene CIG con la gerente María Codesido, a la que también exigieron, sin éxito, explicaciones de por qué se mantienen 36 camas cerradas en el Provincial. "Dijo que esperaba instrucciones de la consellería para abrirlas".
"No queremos pensar que pueda haber una relación entre este trasvase de pacientes y el hecho de que altos cargos de la Xunta hayan sido gestores del mayor hospital privado del área", indicaba ayer Sartier.
El portavoz de CIG- Saúde considera "inaceptable" y hasta "ilegal" la derivación de pacientes a la sanidad privada cuando hay una sección del Provincial cerrada.
28/09/2007
El paciente tendrá un mes para pedir al Sergas la segunda opinión médica
En caso de divergencia en el diagnóstico entre los facultativos, el afectado podrá elegir el tratamiento que quiera
Los enfermos de cáncer y otras dolencias graves son los que podrán beneficiarse de esta nueva medida
Autor:
Luís Villamor
Fecha de publicación:
28/9/2007
Los enfermos tendrán derecho a una segunda opinión médica en los hospitales gallegos cuando sufran dolencias graves. El Consello de la Xunta aprobó ayer el decreto que regula esta iniciativa, reconocida ya en otras comunidades autónomas, y a la que podrán acogerse los pacientes que padezcan enfermedades neoplásicas malignas (cáncer), neurológico-inflamatorias, degenerativas invalidantes y hereditarias con causas claramente definidas.
Los interesados en solicitar una segunda opinión obtendrán respuesta de la gerencia del Servizo Galego de Saúde en el plazo de un mes. Los enfermos deberán dirigirse a esta ventanilla o a la dirección provincial correspondiente para pedir el contraste de pareceres.
El paciente podrá solicitar que lo vea un especialista concreto o, en su defecto, será la propia Administración sanitaria la que le asigne un nuevo médico para contrastar el primer diagnóstico. Este facultativo dispondrá de quince días para comunicárselo al paciente.
El enfermo podrá pedir la segunda opinión en cualquier hospital de la red pública gallega y, en caso de discrepancia entre los especialistas, seguir el tratamiento en donde crea más conveniente. Si el segundo diagnóstico resulta coincidente con el primero, la atención sanitaria se realizará en el centro hospitalario de origen.
El decreto aprobado ayer por el Consello de la Xunta tiene carácter universal y, en consecuencia, otorga esta ventaja a todos los usuarios del sistema público, según informó el presidente de la Xunta, Emilio Pérez Touriño.
La segunda opinión médica podrá ejercerse una vez en cada proceso asistencial. ¿Quienes pueden solicitarla? Todos los usuarios del sistema público residentes en la comunidad autónoma gallega, con tarjeta sanitaria y legalmente capacitados desde los dieciséis años.
El Gobierno autónomo asegura que con esta iniciativa pretende que sea el paciente el que elija desde el máximo nivel de información posible. «Deste xeito desenvólvese unha nova cultura sanitaria máis participativa e accesible, centrada no paciente como protagonista e partícipe activo na toma de decisións que afecten á súa saúde», aseguró el presidente de la Xunta.
Toma de decisiones
Así, el paciente con el derecho a esta segunda opinión médica adquiere mayor responsabilidad en su propio proceso terapéutico. Cuando esté circunstancialmente incapacitado para la toma de decisiones, por criterio médico, el derecho corresponderá a sus familiares o personas vinculadas de hecho, tal y como recoge el decreto.
La medida aprobada en el Consello de la Xunta garantiza al paciente la atención clínica que precise «conforme á carteira de servizos do sistema sanitario galego, e tendo en conta o seu dereito a decidir libremente entre as opcións clínicas dispoñibles, logo de recibir toda a información axeitada», según informaron fuentes de la Consellería de Sanidade del Ejecutivo autónomo.
El Gobierno gallego cree que esta iniciativa tendrá un «coste cero»
La segunda opinión médica no supondrá para el erario autonómico un coste adicional, aseguraron ayer fuentes de la Consellería de Sanidade, que entienden que se trata de que a un paciente lo valore un segundo médico, sin más.
Sanidade no se mostró preocupada en este sentido por una posible saturación del sistema, aunque reiteró que «ao paciente se lle garantirá a atención clínica que precise, conforme a carteira de servizos do sistema sanitario».
El Consello de la Xunta remitió además al Consello Económico e Social el anteproyecto de Lei de Saúde Pública de Galicia, paso previo a su aprobación por el Gobierno.
La ley establece nuevos conceptos en el sistema sanitario público gallego. El texto incorpora la salud por encima de la ordenación de los servicios sanitarios y está concebido como un código de derechos sanitarios, más allá «da fórmula meramente organizativa de antes», aseguran las autoridades sanitarias del bipartito.
El anteproyecto de ley garantiza la financiación pública del sistema e incorpora al Sergas todo lo relativo a la salud mental y la drogodependencia, de acuerdo con las explicaciones proporcionadas por el presidente de la Xunta al finalizar el Consello.
Nueva figura
La norma, que espera ya el dictamen del Consello Económico e Social -el órgano con el que consulta el Gobierno las leyes de gran alcance cívico-, desarrolla la figura del Veedor del Paciente, encargado de velar por los derechos de los enfermos, en este caso conectada directamente al Valedor do Pobo.
Emilio Pérez Touriño indicó que la inclusión del veedor dentro de este órgano de control es consecuencia de las múltiples quejas y reclamaciones que efectúan los ciudadanos gallegos ante el Valedor. Un 30% de las cartas que recibe anualmente esta institución guardan relación directa con las prestaciones que dispensa el sistema público de salud a la población.
Para nosotros también es importante poder acudir a otro especialista»
andrés íñiguez romo |
Autor:
R. Domínguez Israel García
Con la prudencia de conocer cómo se desarrollará en la práctica la petición de una segunda opinión médica, Camilo Veiras Candal, director médico del Centro Oncológico de Galicia, aplaude la medida.
-Las ventajas parecen claras, ¿no?
-A mí me parece bien porque es una vieja demanda de los pacientes, pero también de los médicos. A toda persona que se le diagnostica una enfermedad grave, que pone en peligro su vida, le inquieta a él, a su familia y a todo su entorno; la posibilidad de contrastar es siempre positiva. Y para nosotros también es muy importante poder acudir a otro especialista para reafirmar nuestro diagnóstico o para corregirlo.
-Para desterrar dudas.
-Está claro que dos ojos ven siempre mejor que uno. Podemos dudar y de hecho buscamos otra opinión en compañeros, en el comité de tumores. Y no solo eso, a veces el impacto es tan grande, que incluso para el médico es un estrés tener que dar la noticia a un paciente, a menudo conocido, a veces con poco tiempo, sin tener apoyo psicológico... El que da la segunda opinión tiene otro punto de vista, es ajeno al medio y tiene otra distancia que a veces permite ver mejor el bosque.
-No lo creo. Un grupo importante de enfermos tienen un diagnóstico correcto. Muchas veces tenemos la certeza de que el tratamiento es el acertado e incluso el único. Muchos pacientes nos preguntan, y hablo del cáncer, a qué país del mundo tienen que ir para recibir el mejor tratamiento. Acaban dándose cuenta de que no tienen que marcharse a ningún lugar. Al principio puede darse cierto desconcierto y generarse más demanda, pero no creo que vaya a suponer un problema. No de forma oficial o reglada, pero la segunda opinión ya se está haciendo.
-¿Problemas organizativos?
-La intención es muy buena porque la segunda opinión es casi un derecho. El secreto está en cómo se desarrolle, si para tratarse se cambia el centro del enfermo... Funciona ya en otras autonomías y se podría recurrir a su experiencia.
Andrés Íñiguez Romo es el director general del área de cardiología del Complejo Hospitalario de la Universidade de Vigo. Tiene una experiencia de más de veinticinco años en esta especialidad. Durante su trayectoria profesional, ninguno de sus pacientes se ha mostrado reticente a aceptar el diagnóstico que él ha considerado pertinente.
-¿Qué opinión le merece la iniciativa de la Xunta?
-La valoración general que hago es positiva porque supone un refuerzo de los derechos de los pacientes, en cuanto a la calidad de la atención. Sin embargo, en el sistema sanitario público que tenemos, los profesionales están muy bien formados en las especialidades donde se pueden encontrar los problemas de mayor gravedad, como la cardiología o la oncología. En este sentido, creo que apenas se puedan dar discrepancias entre uno y otro profesional porque se basan en criterios bastante estandarizados. Un nuevo diagnóstico es una garantía, pero no tendrá gran repercusión. En última instancia, el precio a pagar por otra consulta sería una demora.
-¿Piensa que la propuesta será será bien asimilada?
-Sí. Porque nuestro modelo sanitario es un sistema de cobertura universal que tiene una gran capacidad de respuesta. Esta propuesta se integrará de forma eficaz y sin problemas de agilidad en trámites.
-¿En qué especialidades considera que hay un mayor riesgo de demora y cuáles tendrían más incidencia?
-En aquellas especialidades que no son cubiertas al cien por cien por el sistema de sanidad público. Cabría destacar el caso de la cirugía estética. Pero en los casos donde el paciente sufre enfermedades degenerativas y de importancia vital no habrá apenas demora. Sí puede haber problemas de espera en los casos donde uno puede decidir si considera o no oportuno operarse. Esto sucede con las cirugías de varices, por ejemplo. Toda esta problemática se reduce a saber informar debidamente al paciente para que conozca de forma precisa cuál es su mal, así como por qué se le ha diagnosticado. Hay que explicar bien el porqué de una operación o de un determinado tratamiento.
18/09/2007
Modificación periodo petición LDs
Ao abeiro do artigo 34 do convenio colectivo vixente que reza: “A Dirección da institución poderá establecer, previo acordo co Comité de Empresa, criterios que permitan resolver a concorrencia de solicitudes en datas concretas, así como criterios de proporcionalidade nas solicitudes ao longo do ano, coa finalidade de evitar a acumulación destas en determinadas épocas.”
Acadouse un acordo coa xerencia sobre ditos criterios, incrementándose o período de petición que pasa de ser do 1 de Xaneiro ao 15 de Novembro (data esta última a partir da cal so se podían deixar dous LDs) a ser do 1 de Xaneiro ao 15 de Decembro data a partir da cal poderán deixarse para disfrutar tres dos nove LDs.
Comité de Empresa F.P Hospital Salnés.
e-mail: _SALComitedeEmpresa@sergas.es
17/09/2007
Documentación precisa para a integración
Informase por medio do presente que os modelos de “Solicitude de Integración” do
persoal da F.P. Hospital do Salnés así como o Anexo II do Real Decreto 1181/1989
atopasen a disposición do traballadores, no departamento de persoal da Fundación.
Documentación obrigatoria para todo o persoal que queira solicitar a
integración:
1.- Fotocopia compulsada de DNI o pasaporte ou documento que acredite a
identidade, nacionalidade e data de nacemento do interesado. (Debe de estar
actualizado)
2.- Fotocopia do contrato de traballo que acredite a condición de persoal fixo
ou indefinido.
3.- Fotocopia do titulo exixible para o desempeño da categoría de
pertenza.No caso do persoal Facultativo aportación de titulación como licenciado en
mediciña e a titulación da especialidade.
4.- Certificado de servicios prestados únicamente na F.P. Hospital do Salnés
e Anexo I Certificado de Servicios Previos de TODOS aqueles centros para os que
se solicite o recoñecemento da antiguidade ( incluido os das Fundacións).
5.- Anexo II do R.D 1181/1989. (Debe de ser cuberto polo traballador/a) e
nel recolleránse tódolos servicios prestados que teña acreditados para o
recoñecemento da antigüedade, relacionando de xeito individual contrato a
contrato.( En tódolos centros incluidos os da Fundación) .
6.- O Persoal Facultativo sería convinte que entregase ademais neste mesmo
acto, unha declaración xurada sobre se se atopa ou non en situación de prestación
de servizos en réxime de exclusividade.
IMPORTANTE: Ademais da documentación mencionada con anterioridade as
persoas que se atopen nalgunha das seguintes situacións deberán aportar con
carácter obligatorio a maiores da documentación mencionada no párrafo anterior a
seguinte documentación ( non son excluintes entre si para aquel persoal que se
atope en todalas situacións mencionadas a continuación):
1.-Persoal Categoría de PSX:
a) Informe sobre funcións e destino na institución. (Deberá solicitarse no
departamento de persoal igual que os servizos prestados e Anexo I).
2.-Persoal que ocupa posto de Responsabilidade, con independecia da
categoría:
a) No caso do persoal que ejerza funcións ou desempeño de postos de xefatura,
coordinación ou especial responsabilidade achegarase copia da designación
realizada pola xerencia.
3.-Persoal que se atopa en situación de promoción interna:
a) Resolución adicional na cal se declare en situación de promoción interna
temporal na categoría estatutaria de promoción con referencia da causa que deu
lugar á dita promoción. (Deberá solicitarse no departamento de persoal ).
b) Fotocopia do título exixible para o desempeño desta categoría.
4.- Persoal en situación de excedencia.
a)Fotocopia de resolución pola que se estima a suspensión do contrato de traballo e
se determine a súa casusa de ser o caso.( Resolución de excedencia).
ACLARACION: Para as categorías de Auxiliar de Enfermería e DUE, dende a
Dirección emitirase un informe do posto que ocupan actualmente na Fundación
conforme o publicado no acoplamento.
Toda a documentación deberá ir debidamente compulsada.
Información proporcionada polo Departamento de Persoal F.P.Hospital do Salnés.
ACTAS 11, 12 do Comité de Empresa
ACTA UNDECIMA, COMITÉ EMPRESA HOSPITAL DO SALNES
Convócase pleno extraordinario do comité de empresa da Fundación Pública Hospital do Salnés con data 26/06/2007, ás 09:30 hs. na sala de sesións coa seguinte orde do día:
1. Lectura e aprobación, se procede, da Acta Décima.
2. Establecemento de calendario plenos ordinarios.
3. Resposta ó escrito de dirección sobre o cambio de mutua.
4. Asignación da praza de saúde laboral.
5. Pacto de Contratacións.
6. Información da Comisión de Contratacións.
7. Revisión criterios concesión LDs.
8. Lectura e aprobación, se procede, da Acta IV da reunión Xerencia/Comité de Empresa.
9. Elección dos membros do comité de empresa para a comisión de seguimento do acoplamento.
10. Rogos e Preguntas.
Asistentes
Patricia Alonso Alonso (UGT)
Noemí Cortes Rey (UGT)
Felipe García Calvo (UGT)
Andrea Mariño Álvarez (UGT)
Rafael Martinez-Almeida Fernández (UGT)
Antonio García Blanco (D.S CIG)
Nieves Villadeamigo Lede (CIG)
Monserrat Villar Mouriño (CIG)
María Sol Barreiro Pulido (CCOO)
Celia María Iglesias Franco (CCOO)
María Do Rosario Iglesias Santiago (CCOO)
Concepción Sánchez Tomé (D.S CCOO)
Ramón Barreiro Paz (D. S CEMSATSE)
Bea Poceiro Hermida (CEMSATSE)
1. Lectura e aprobación, se procede, da Acta Décima.
Andrea Mariño Álvarez quere deixar constancia relativo a páxina 5 da acta décima da necesidade de mantelos acordos plenarios.
Apróbase a Acta Décima por acordo unánime dos asistentes ao pleno.
2. Establecemento de calendario plenos ordinarios.
Ao abeiro do artigo 4.2 do regulamento interno do comité de empresa no que se recolle “Plenos Ordinarios. Celebraranse obrigatoriamente unha vez cada dous meses.
As convocatorias quedarán fixadas dunha reunión para a seguinte.” O pleno establece por unanimidade como data do vindeiro pleno ordinario o segundo mércores de cada mes par, sendo o próximo o 10 de Outubro do 2007.
3. Resposta ó escrito de dirección sobre o cambio de mutua.
O pleno do Comité de empresa entende:
• Que a elección da mutua debe basearse na calidade dos servizos.
• Que as mutuas han de saber que os seus clientes non só son as empresas senón tamén os traballadores/as.
• Que debeu existir codecisión na elección da mutua posto que a intervención dos e das representantes dos traballadores é decisiva, xa fose a través do Comité de Empresa ou do Comité de Seguridade e Saúde.
O comité considera que o cambio da mutua se debeu planificar co tempo suficiente para que tivera lugar a discusión sobre o mesmo, posto que o contrato entre empresa e mutua é dun ano e que se renova automaticamente se ningunha das partes o denuncia. Que tanto para a elección de Mutua como para o seguimento da actividade desenvolvida pola mesma son fundamentais dous aspectos:
Os medios humanos e materiais cos que conta a Mutua no territorio.
Apertura da Mutua á interlocución coa representación sindical: que esta poida dirixirse á mutua para solucionar calquera problema que puidese xurdir, dun xeito áxil e eficaz.
O Comité de Empresa non recibiu comunicación ningunha por parte da Dirección dos criterios seguidos pola mesma para á elección de mutua, nin información sobre as posibles ofertas.
Ante esta situación, o pleno do Comité acorda por unanimidade solicitarlle a dirección:
- A creación urxente do Servizo de Prevención propio (petición xa formulada por este órgano con data 2/04/07 e con número de rexistro 471)
- Información completa sobre as ofertas externas existentes para cubrir dito Servizo mentres non se produce a creación do propio.
4. Asignación da praza de saúde laboral.
Non cabe debate o respecto deste punto ante o silencio por parte da dirección a proposta feita polo comité.
Acórdase solicitala convocatoria do comité de seguridade e saúde para abordar este punto.
5 .Pacto de contratacións.
O acordo sobre a contratación temporal do persoal na Fundación Pública Hospital do Salnés vixente dende o 20 de Marzo do 2006 recolle textualmente:
“NORMAS XERAIS:
1.-VIXENCIA DO ACORDO:
Este acordo entrará en vigor ó día seguinte da súa publicación no taboleiro de anuncios
do Hospital, Web do Sergas e nun xornal da comunidade autonómica.Os listados terán
vixencia durante un ano a partir da mesma, transcorrido este período, entenderanse
prorrogadas as listas ata que medie denuncia dunha das partes .”
Debátese no seo do pleno a denuncia do acordo de contratación temporal situación que posibilitaría a negociación dun novo pacto de contratación temporal. Non existe unanimidade do pleno respecto a este punto
6. Información da Comisión de Contratacións.
Os membros da comisión de contratacións informan o pleno da última reunión mantida por esta comisión con xerencia. Poñen en coñecemento do pleno a existencia de actas que recollen os asuntos tratados nas reunións mantidas por esta comisión coa xerencia. Quedan pendentes de achegalas ao resto dos membros do comité de empresa.
Informan ao pleno da detección das seguintes irregularidades na contratación de persoal:
• María Jesús Rodríguez Bacariza penalizada sen convocarse a comisión paritaria de contratacións.
• Félix Martinez Gigirín (DUE), penalizado sen convocarte a comisión paritaria de contratacións.
• Cristina Touriño Rey (Técnico en coidados auxiliar de enfermería) a que se lle negou un contrato en Farmacia que lle correspondía por orde de puntuación na lista de contratación, contravíndose o pacto de contratacións nunha mesma acción por tres ocasións, a primeira xa comunicada, a segunda é que foi outorgado directamente dende a dirección de enfermería, cando no pacto so se licita o departamento de persoal e as coordinadoras de area a capacidade de contratación, e a terceira e que se alegou dende dita dirección a necesidade de experiencia para un servizo que non goza de dita singularidade como así o fan os servizos de urxencias e quirófano.
• Que se concederon tres interinidades de PSX no mes de Xuño sen informar previamente da súa concesión ó Comité de Empresa.
Tras debate plenario, acórdase por unanimidade dos asistentes solicitar a xerencia:
• O cese de penalizacións de xeito unilateral obviando a comisión paritaria de contratacións.
• O fin da discrecionalidade na interpretación do pacto de contratacións.
• A comunicación dos contratos de longa duración ó comité de empresa.
• A asignación de futuras interinidades respetando o punto 6 do pacto "para a formalización de contratos de duración igual ou superior ó ano....chamarase ó aspirante de maior puntuación na lista sempre que non estea vinculado por un contrato das mesmas características.”
7. Revisión criterios concesión LDs
O pleno do comité tras o estudo da proposta feita por xerencia en relación os criterios de disfrute dos LDs, mantén a proposta feita na reunión mantida con xerencia e recollida na ACTA 1.
• Período de petición:
Dende o un de xaneiro a 15 de Xaneiro do seguinte ano.
• Procedemento para a solicitude:
Establecer un prazo de cinco días previos a data solicitada para a súa petición.
Prazo de resolución de tres días hábiles seguintes a data de recepción da petición.
• Criterios de Concesión e exclusión:
Enténdese como único criterio de exclusión a imposibilidade de dar cobertura o servizo; dando conta dos motivos ó comité de empresa.
Que no Convenio Colectivo ven recollido “A Dirección da institución poderá establecer, previo acordo co Comité de Empresa, criterios que permitan resolver a concorrencia de solicitudes en datas concretas, así como criterios de proporcionalidade nas solicitudes ao longo do ano, coa finalidade de evitar a acumulación destas en determinadas épocas.”
O pleno comité considera o sorteo como criterio aceptable na resolución cando concorran nun mesmo día varias solicitudes.
8. Lectura e aprobación, se procede, da Acta IV da reunión Xerencia/Comité de Empresa
Apróbase a acta por acordo unánime dos asistentes ao pleno
9. Elección dos membros do comité de empresa para a comisión de seguimento do acoplamento
O abeiro das bases que rexen o acoplamento interno do persoal sanitario non facultativo e non sanitario da F.P Hospital do Salnés que no seu punto catro establece a creación dunha comisión paritaria de baremación quedan nomeados de xeito unánime por parte do comité de empresa:
María Sol Barreiro Pulido (CCOO)
Noemí Cortes Rey (UGT)
Felipe García Calvo (UGT)
10. Rogos e preguntas
Non hai rogos
ACTA DUODECIMA, COMITÉ EMPRESA HOSPITAL DO SALNES
Convócase pleno extraordinario do comité de empresa da Fundación Pública Hospital do Salnés a petición dos membros de CIG e CCOO con data 18/07/2007, ás 09:30 hs. na sala de sesións coa seguinte orde do día:
1. Contratacións:
1.1 Anulación contrato DUE
1.2 Convocatoria da interinidade de Técnico Superior.
2. Permisos.
3. Rogos e Preguntas.
Asistentes
Noemí Cortes Rey (UGT)
Felipe García Calvo (UGT)
Andrea Mariño Álvarez (UGT)
Monserrat Villar Mouriño (CIG)
María Sol Barreiro Pulido (CCOO)
Celia María Iglesias Franco (CCOO)
María Do Rosario Iglesias Santiago (CCOO)
Concepción Sánchez Tomé (D.S CCOO)
Ramón Barreiro Paz (D. S CEMSATSE)
1. Contratacións.
1.1 Anulación contrato DUE
Informase o pleno por parte dos membros da comisión de contratación da detección dunha irregularidade na contratación dun DUE que tendo contrato de Luns a Venres e coa fin de sema contratada verbalmente, o venres de dito período sufriu un accidente laboral ás 14hs durante o seu exercicio sendo derivada o CHOP. Que dita irregularidade ven sumada a outras tales como a:
• María Jesús Rodríguez Bacariza penalizada sen convocarse a comisión paritaria de contratacións.
• Félix Martinez Gigirín (DUE), penalizado sen convocarte a comisión paritaria de contratacións.
• Cristina Touriño Rey (Técnico en coidados auxiliar de enfermería) a que se lle negou un contrato en Farmacia que lle correspondía por orde de puntuación na lista de contratación, contravíndose o pacto de contratacións nunha mesma acción por tres ocasións, a primeira xa comunicada, a segunda é que foi outorgado directamente dende a dirección de enfermería, cando no pacto so se licita o departamento de persoal e as coordinadoras de area a capacidade de contratación, e a terceira e que se alegou dende dita dirección a necesidade de experiencia para un servizo que non goza de dita singularidade como así o fan os servizos de urxencias e quirófano.
• Concesión de tres interinidades de PSX no mes de Xuño sen informar previamente do mesmo ó Comité de Empresa.
Tras debate plenario decidise unanimemente a realización dun escrito de queixa formal ao departamento de RRHH do SERGAS, así como a entrega dun tríptico informativo a tódolos traballadores da F.P Hospital do Salnés coa normativa vixente.
1.2 Convocatoria da interinidade de Técnico Superior.
O pleno ante ausencia de constatación por parte da dirección do centro do cumprimento dos principios de publicidade, mérito e igualdade acorda solicitar en relación á cobertura mediante contrato temporal de longa duración (interinidade) dun Titulado Superior non sanitario para a área de RR.HH da Fundación, con experiencia na asesoría xurídica e relacións laborais, :
• Copia da solicitude remitida o Servizo Galego de Contratacións para dar cobertura a dito contrato.
• Copia da relación de aspirantes.
• A participación no proceso de selección.
2. Permisos.
Informase o pleno por parte dos membros da comisión de contratación da denegación dun permiso legalmente establecido no convenio colectivo vixente en canto ao relativo ao artigo 34, apartado b do Capítulo VII que reza “Tres días naturais polo nacemento de fillo, adopción ou acollemento (preadoptivo ou permanente) de menores de seis anos; así como pola morte, enfermidade grave ou hospitalización do cónxuxe, parella de feito ou familiar ata o segundo grao por consanguinidade ou afinidade. Se o feito causante se produce fora do ámbito territorial do convenio, o permiso ampliarase a cinco días naturais ininterrompidos.”
Acórdase por unanimidade do pleno a realización dun escrito de protesta ao SERGAS ante ás irregularidades detectadas.
4. Rogos e preguntas.
4.1. A comisión de acoplamento informa ao pleno da realización sen incidencias do proceso de baremación.
No relativo a adxudicación de postos ofertados , situación que leva parella a saída das unidades de outros traballadores este órgano entende como criterio válido que se realice en función da lista de contratación vixente indo de menor a maior puntuación, e de persoal eventual a persoal interino.
4.2. Os asistentes a reunión informativa celebrada o 13 de Xullo convocada pola xerencia na que se tratou a situación do servizo de oftalmoloxía informan o resto do pleno do contido da mesma asi como do acordo unanime de ditos asistentes de agardala comunicación dos feitos por parte dos afectados, antes de entrar a facer ningunha valoración. Cada delegado responsabilizouse de informar ós membros do seu grupo sindical.
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9/17/2007 06:31:00 PM
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Etiquetas: Actas
16/09/2007
Publicado Vieiros 16/07/2007
Trátase de que a muller poida elixir cómo quere parir na sanidade pública"
As mulleres que querían recorrer á sanidade pública para dar a luz sen renunciar a decidiren sobre o seu propio parto, pronto poderán facelo. María Dolores Martínez Romero, matrona do SERGAS e Técnica do servizo de Calidade e Programas Asistenciais do falounos do proxecto da Consellaría de Sanidade.
Lara Rozados -
Tags: mulleres parto Sanidade
O Proxecto de atención natural ó parto normal forma parte do Plan de Mellora de atención ó parto do Plan de Atención Integral á Saúde da Muller presentado pola Consellería de Sanidade o pasado 5 de maio.
O centro Virxe de Xunqueira, en Cee, e o comarcal do Salnés serán os primeiros en empregar unha nova política no paridoiro. O fundamental é que a nai estea cómoda e poida decidir en todo momento: quen a acompaña, como quere colocarse, se quere recorrer a unha bañeira para aliviar as molestias das contraccións... Está previsto que polo menos un centro de cada provincia estea en condicións de poder ofertar, para primeiros do 2008, a atención ó parto de xeito máis natural
Cada vez máis mulleres contemplan a posibilidade do parto na casa, ou, cando menos, non medicalizado. E moitas outras mulleres especialízanse como matronas para brindaren a súa axuda. Asociacións como Nacer en Casa, reclamaban xa hai tempo que a posibilidade do parto extrahospitalario fose incluída no Servizo Galego de Saúde. Mais, polo de agora, se unha muller galega quería escoller este tipo de parto nun centro hospitalario, tiña que ser na sanidade privada, efectuando un desembolso de 900 a 2.000 €.
María Dolores Martínez Romero, matrona do SERGAS, colabora na implantación do no Plan de Atención Integral á Saúde das Mulleres de Galicia e é membro da asociación Mámoa. Contounos como naceu esta iniciativa e como se prevé o seu desenvolvemento: "O Plan de Mellora de Atención ó parto do Plan de Atención Integral á Saúde da Muller é un compromiso da Consellería de Sanidade coas mulleres galegas e o Proxecto de asistencia natural ó parto normal en 4 hospitais galegos como centro piloto forman parte del. Pretende responder á demanda de colectivos de mulleres. As mulleres estanse a movilizar para que a atención ó parto cambie: queren estar acompañadas por profesionais que as respecten na toma de decisións e que favorezan a súa participación activa, e queren ter esta atención dentro da sanidade pública, e os profesionais se vexan na necesidade de cambiar os procedementos rutinarios aplicados durante o parto para poder responder adecuadamente a esta demanda. Basicamente, o que queren as mulleres é menos intervencionismo no parto, que sexa máis respectuoso. Non se tratade "promover" o parto na auga", a xente confunde parto na auga ou parto domiciliario con parto natural.
Como na casa
Incide particularmente en que, ademais de promover unhas prácticas, tamén cómpre evitar procedemento que está de sobra demostrado que son prexudiciais para a evolución fisiolóxica do parto (impedir a deambulación, deitar á muller durante toda a dilatación co monitor continuamente, non permitir que estea acompañada pola persoa de confianza, non proporcionarlle intimidade, non permitir a inxesta de líquidos e alimentos, romper a bolsa das augas de maneira artificial…). O que se quere é ofrecer todas as alternativas posíbeis para que a muller poida decidir, ademais estar acompañada por profesionais cualificadas para darlle este tipo de atención que a van a acompañar durante o traballo de parto, animándoa a participar activamente na toma de decisións e respectando a súa evolución natural "Está a posibilidade do parto natural, non medicado, o menso intervencionista posíbel, unha alternativa ao parto con epidural. Isto non quere dicir que, se a nai nun momento determinado precise un antibiótico ou outra medicación, non se lle administre, ou se no caso de que haxa un factor de risco non se lles atenda, á nai e ó bebé, con toda a tecnoloxía adecuada e dispoñíbel a cada caso, ou se cambia de idea ó longo do parto e desexa a epidural que non se lle vaia pór ".
Se as mulleres están nun clima confortábel e relaxado, o parto terá máis éxito. Para crear un ambiente íntimo e de seguridade para a nai e o seu bebé, quérese habilitar un cuarto nos hospitais que sexa ao mesmo tempo onde se teñan as contraccións durante a dilatación e onde se realice o expulsivo. "Normalmente, cando se chega a esta fase, o que se facía era trasladar á nai ao paridoiro. Trataríase de crear un ambiente íntimo, agradábel, cálido, nunha sala ou estancia pintada e decorada para mitigar a sensación de estar nun hospital frío e aséptico, de xeito que os monitores e o intrumental non estean á vista, algo que inhibe e bloquea ás mulleres. Ás veces teñen contraccións na casa, e en canto chegan ao hospital, desaparecen: a frialdade do hospital, o medo e a inseguridade bloquean o fluxo natural das hormonas do parto como no caso da oxitocina".
Tamén que poida acompañala durante todo o proceso quen ela desexe, que non sempre ten porque ser a parella. Alí habería diferentes alternativas para que ela puidese parir na postura que prefira, para que sexa o máis parecido a estar na casa: a bañeira se lle apetece un baño de auga quente, uns tallos de parto para poder sentar nas crequenas, uns balóns especiais para sentar neles e favorecer a dilatación e o descenso do bebé polo canal do parto, monitorización intermitente ou continua con telemetría que permiten a súa deambulación ou deitarse nunhas camas que lle permiten á muller adoptar distintas posturas.
Un cambio de actitude nos profesionais
"Non é tanto cuestión do equipamento como da actitude dos profesionais, non de aptitude, de sermos respectuosos coa muller que está parindo. Non se trata de obrigar a ninguén a nada, senón de pór en coñecemento e posibilitar as alternativas, de conseguir unha atención máis humanizada. Parecía que o único parto posíbel era o medicado, pero este feito parece que xa está cambiando”.
A muller ten que ter capacidade de decisión e confianza en si mesma e os profesionais teñen que ter ferramentas para darlle apoio e fortalecer esa confianza: "as mulleres estamos “programadas” para parir, só hai que respectar o ritmo de cada unha”.
"Para que o proxecto sexa viábel, ademáis de actitude, precisamos que os profesionais que atenden á muller durante o embarazo, o parto e o puerperio, traballen en equipo na procura da saúde da muller e do bebé e outra cosa fundamental é a formación. Por iso, dentro do proxecto están programadas actividades formativas, formación teórica e práctica dirixidas a matronas e xinecólogos, que realizarán estadías de formación noutras comunidades autónomas ao longo de outubro, novembro e decembro.
“Dende o grupo coordinador do Plan de Atención Integral á Saúde da Muller da Consellería de Sanidade, Tamén se están a elaborar protocolos e guías clínicas para garantirmos uns mínimos asistencias en todas as maternidades galegas. Na súa elaboración participan profesionais galegos expertos na atención ó parto".
O parto medicado
A palabra das fillas de Eva, de Teresa Moure (accésit do premio de ensaio Ramón Piñeiro no 2004), conta nas súas primeiras páxinas un parto nun hospital. A protagonista séntese constantemente vexada e privada de liberdade, róubanlle o momento de parir. A experiencia é traumática para moitas mulleres que asisten ao seu propio parto convertidas en seres pasivos pola ciencia médica: a horizontalidade e por veces, mesmo, inmobilidade dos seus corpos non lles permite ser quen decide, e son empregadas toda unha serie técnicas químicas e mesmo cirúrxicas para forzar a dilatación ou a saída do bebé: adminístranselle hormonas e anestesias, monitorízase ao feto, póñenselle edemas, practícanse episiotomías (un corte no perineo), cesáreas... Que repercuten na saúde da nai e do bebé.
"Unha intervención nun parto pode frustrar a lactancia" explica María Dolores Martínez. "Se por exemplo, apartan o bebé de ti seis horas nada máis nacer, vaiche ser moito máis difícil darlle o peito que se nada máis nacer o pos pel contra pel, sobre o peito. O hábitat natural do bebé son os brazos da súa nai, como di o Dr. Nils Bergman. Afortunadamente existen hospitais amigos dos nenos que garanten a promoción da lactación materna xa desde o embarazo, como é o caso do Hospital Comarcal do Salnés". Tamén determinadas medicacións poden ser prexudiciais para a lactación, como o fentanil, un opiáceo que se emprega na epidural.
"Vivimos a consecuencia da tecnificación da atención, sempre nos parece que cantas máis máquinas, mellor. E o que se fixo foi converter o parto, que é un proceso fisiolóxico perfectamente normal, nunha enfermidade, en algo terríbel". Dolores Martínez explica que a excesiva e inadecuada aplicación da tecnoloxización tecnoloxía nun parto normal ou de baixo risco remata por ser contraproducente, por producir o que se chama iatroxenia: un(ha) paciente padece unha serie de reaccións adversas por mor dunha actuación médica innecesaria ou inadecuada.
“A postura en que tradicionalmente se coloca ás mulleres para o expulsivo, deitadas boca arriba coas pernas abertas apoiadas nus estribos, non é a máis fisiolóxica para que naza o bebé. Este equipamento das unidades de atención natural ó parto normal permiten posturas máis verticais que favorecerían o nacemento do bebé e a comodidade da parturiente e da persoa que asiste o parto. Trataríase de que existise nestes hospitais unha unidade de atención ao parto natural con todos estes elementos que fomentan a seguridade e dan confianza á nai e ó seu / a súa acompañante”.
Hai evidencias científicas de que a episiotomía non prevén esgazaduras de terceiro ou cuarto grao, e é algo que se aplica case sistematicamente. Cómpre formar á xente para aplicar a episiotomía de xeito restritivo. "Ou a epidural: vendeuse como a panacea para o parto sen dor, pero non é tal, xa que só se pode aplicar cando se chega a unha dilatación determinada, e é unha práctica médica non exenta de efectos non desexados como hipotensión, dor de cabeza ou dor de espalda".
En resumo, a iniciativa presentada pola Consellaría de Sanidade este martes pode ser o primeiro paso para que a situación cambie, e o parto volva ser un proceso normal e humano, na vez de ser tratado como unha anomalía.
13/09/2007
La Voz de Galicia 13/09/07
Vilagarcía contará a partir de enero con un yacusi para mitigar los dolores de las contracciones
| El Hospital do Salnés, centro pionero en parto natural
13/9/2007
El de O Salnés es el único centro sanitario en Galicia que ha merecido el reconocimiento de hospital amigo de los niños. Quizás por eso ha sido uno de los elegidos a la hora de poner en marcha el programa de parto natural, una iniciativa que también se implantará, a lo largo de los próximos meses, en Cee, Burela y Ourense.
En el hospital de Vilagarcía ya está todo preparado para que la bañera de dilatación, que será el eje de este programa, comience a funcionar. Eso sí, previamente será necesario que el personal de obstetricia reciba la formación adecuada. La idea es que, como muy tarde en enero, las madres de la comarca de O Salnés puedan optar si lo desean por esta modalidad de parto, que consiste en introducir a la mujer en una bañera tipo yacusi, con agua caliente, para reducir los dolores de las contracciones.
Yolanda García, coordinadora y directora de enfermería del Hospital do Salnés, explica que este método se ha ideado como «alternativa a la epidural» y está pensado especialmente para el proceso de dilatación: «A la hora del expulsivo, hay una cama al lado de la bañera, de modo que inicialmente no es para parir en el agua».
La idea que tratan de desarrollar en el centro sanitario arousano es que lo que llaman «humanización del parto» comience durante el embarazo, de tal manera que cada madre elija cómo quiere traer al mundo a su hijo. En todo caso, entre las ventajas de la bañera, Yolanda García destaca que se trata de un parto natural y no medicalizado, además de que la madre puede estar acompañada permanentemente y no tiene que separarse ni un solo momento
11/09/2007
Diario de Arousa 11/09/07
El comité de empresa insta a la gerencia a dejar la "confrontación" con los trabajadores
El comité de empresa del Hospital do Salnés considera que la dirección del centro se ha adentrado en una política de "confrontación constante con los trabajadores" y la acusa de recortar "los derechos mínimos de los profesionales, que no disfrutan de permisos que están reconocidos en el Sergas". Según Rafael Almeida, esta situación provoca que los especialistas prefieran ejercer en un centro del Servicio Galego de Saúde antes que en una Fundación, por lo que advierte que acabará dándose "un grave problema de falta de personal porque llegará un momento en el que los profesionales no querrán trabajar aquí". La importante carga de trabajo, derivada de la escasez de personal, agrava aún más la problemática.
REDACCIóN > VILAGARCíA El comité lamenta que se cercenen los derechos de los trabajadores M.I.
El comité de empresa del Hospital Comarcal do Salnés considera que la gerencia del centro ha entrado en una peligrosa dinámica de "confrontación" con los trabajadores que conducirá a un grave problema de personal, ya que "se recortan los derechos de los profesionales". Según el presidente del Comité, Rafael Almeida, esto llevará a que llegue un momento "en el que ningún profesional quiera venir a trabajar aquí".
Los representantes de los trabajadores aseguran que hay un problema real de falta de personal debido a que desde la dirección "no encuentran a especialistas dispuestos a venir a una Fundación porque saben que hay un recorte de sus derechos mínimos y que no les concederán una serie de permisos ?de formación, lactancia, fallecimiento de un familiar, etc? que se contemplan sin problemas en los centros del Sergas".
A este recorte de derechos, se suma el intenso ritmo de trabajo, provocado precisamente por las limitadas plantillas, especialmente durante el período vacacional, en el que los profesionales de guardia, desde facultativos a enfermeras o auxiliares, ven cómo se duplica la carga de trabajo que se ven obligados a soportar.
Por todo esto, desde el Comité de Empresa instan a la gerencia del Hospital do Salnés a "dejar el clima de confrontación sistemática con los trabajadores, ya que, de otro modo, se encontrarán con un problema real de falta de profesionales". Rafael Almeida insiste en la preocupación que despierta en el comité una situación "que se va a dar a todos los niveles. Espero que no tengan que llegar al final para darse cuenta del grave problema que se creará".
Actividad > En cuanto a la actividad que se está llevando a cabo en el centro hospitalario en los primeros días de septiembre, Rafael Almeida insiste en que la situación aún no está normalizada y que "seguiremos sufriendo los rigores del verano hasta, al menos la próxima semana, cuando finalizan las vacaciones de gran parte del personal".
Al igual que en años anteriores, el cierre de camas previsto a comienzos del verano no sirvió de nada, ya que tuvieron que reabrirse debido a la demanda, situación que reavivó las críticas del comité de empresa, que se queja de que "se valoran las plantillas para cubrir el verano en base a las camas cerradas, sin embargo la actividad se mantiene pese a la disminución de personal disponible".
07/09/2007
La Voz de Galicia 01/09/07
El comité de empresa del hopital de O Salnés pide a la dirección que refuerce la seguridad en urgencias
Autor:
La Voz
Tras los últimos acontecimientos, el comité de empresa del hospital de O Salnés pide a la dirección del centro que multiplique y refuerce urgentemente la seguridad en el centro. Los trabajadores solicitan una mayor presencia de guardias, en concreto de dos nuevos vigilantes que trabajen a turno completo, uno de ellos para el área de urgencias y otro que se encargue de hacer cumplir el régimen de visitas, además de dar apoyo a los que hasta ahora están desarrollando las tareas de vigilancia.
El comité resalta que es insuficiente la presencia de un sólo guardia de seguridad en el hospital a la hora de proteger la integridad y pertenencias de los miembros de la plantilla. Además, desde este colectivo creen que el colapso de la estructura física del hospital comarcal genera tensiones en los pacientes que la sufren y que debe ser subsanada con urgencia. El presidente del Comité, Rafael Martínez-Almeida, pide que se aceleren los planes de ampliación del centro hospitalario.
La reclamación llega después de que un trabajador fuese acusado de una supuesta agresión a una paciente. El comité de empresa explicó que no existieron en ningún momento faltas de atención por parte de la plantilla del servicio de urgencias del hospital a la paciente ni a ninguno de sus familiares. Por el contrario, consideran inaceptable la agresión física y verbal sufrida por varios trabajadores de urgencias por parte de un familiar de un paciente y aseguran que actuaron con la diligencia y profesionalidad debida en todo momento.
Problemas de primer orden
El colectivo de los trabajadores considera que las situaciones de ataques y agresiones al personal que desempeñan su trabajo en los hospitales públicos son un problema de primer orden que enrarece de forma considerable la buena relación que debe existir entre los pacientes y los sanitarios. Para evitar los continuos problemas en los centros de salud y en concreto, para esclarecer lo acontecido estos días en el hospital comarcal, el comité de empresa solicita que los Servicios Jurídicos del Sergas participen activamente en la denuncia de estos maltratos.
Los trabajadores solicitan que no queden impunes las agresiones y amenazas a las que se ven expuestos en numerosas ocasiones. Asimismo, consideran que es necesario aplicar con toda firmeza la Ley y el protocolo de actuación para impedir la proliferación de estas situaciones conflictivas. Desde el comité de empresa del hospital comarcal quieren recordar que las agresiones al personal es un delito sancionado con penas de cárcel y que ninguna situación particular puede generar un ataque físico o verbal a los miembros de la plantilla.